پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آتش تولید شاسی بلند به جان مک لارن افتاد!

شانه به شانه تب فراگیری تولید خودرو برقی در صنعت خودرو، تب تولید شاسی بلند هم خرکت می کند و اکثر سوپراسپرت سازانی که تا به حال دست به تولید خودرو شاسی بلند نزدند هم محصولی در این کلاس معرفی کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  تولید خودروهای شاسی­بلند توسط پورشه، با انتقادات زیادی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ آذر ۱۴۰۱

شانه به شانه تب فراگیری تولید خودرو برقی در صنعت خودرو، تب تولید شاسی بلند هم خرکت می کند و اکثر سوپراسپرت سازانی که تا به حال دست به تولید خودرو شاسی بلند نزدند هم محصولی در این کلاس معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

تولید خودروهای شاسی­بلند توسط پورشه، با انتقادات زیادی از سوی برخی طرفداران مواجه شد، اما حقیقت این است که سود ناشی از فروش ماکان و کاین آنقدر هست که ساخت مدل‌های اسپرت 911 و 718 برای این برند همچنان توجیه‌­پذیر باشد. لامبورگینی هم پس از معرفی اوروس، روزهای خوشی را تجربه می­‌کند، درحالی‌که فراری با رونمایی از پوروسانگوئه، قصد دارد از سایرین عقب نماند.

پس در روزگاری که خودروهای شاسی­‌بلند در مرکز توجه قرار دارند، چرا مک‌لارن دست به تولید چنین محصولی نزند؟

هرچند بخشی از مشکلات فعلی این برند انگلیسی به ضعف کیفیت در محصولات آن ارتباط دارد، ولی می­‌توان اطمینان داشت که عرضه یک خودروی قدبلند توسط مک‌­لارن، می‌­تواند اوضاع را تغییر دهد.

خبر خوش این‌که ظاهرا طرح ساخت خودروی شاسی‌­بلند از مدتی پیش در شرکت مک­‌لارن به جریان افتاده است، چراکه مدیر استراتژی محصول این شرکت یعنی جیمی کورستورفین، در مصاحبه با اتوموتیو نیوز، از احتمال عرضه خودروی جادار و کاربردی توسط مک‌­لارن سخن گفته که شاید هم یک کراس‌‌اور باشد! البته وی بر اهمیت انتقال خصلت‌های مک­‌لارن به محصولات این شرکت هم تاکید نموده است.

از این اظهار نظر غیرقطعی و مبهم می‌­توان دریافت که ظاهراً مک­‌لارن هنوز راه زیادی تا ارائه شاسی­‌بلند در پیش دارد، اما نکته مهم این است که احتمال عرضه چنین خودرویی توسط مدیران مک‌­لارن رد نشده است.

در دوران مدیریت مایک فلویت بر این خودروساز بریتانیایی، اوضاع کاملاً فرق داشت، چراکه وی کاملاً با ساخت شاسی­‌بلند توسط مک­‌لارن مخالف بود. اما به نظر می­‌رسد که جانشین وی یعنی مایکل لیترز، طرز تفکر متفاوتی دارد.

به هرحال مک­‌لارن می­تواند همچنان در مسیر ساخت خودروهای سوپراسپرت گران­قیمت و حتی تولید محدود قدم بردارد، اما منطق حکم می‌­کند که با ساخت خودروی شاسی­‌بلند به درآمد بیشتری دست پیدا کند، حتی اگر چهره برند در نظر برخی افراد، مخدوش شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی