پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سود قابل توجه BYD در ابتدای سال 2023

سه روز پیش، کمپانی خودروسازی معظم BYD، پرونده مالی سه ماهه نخست 2023 را بست. این کمپانی درآمدی بالغ بر 120.17 بیلیون یوان را برای ربع نخست 2023 ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 80 درصد رشد را نشان می دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در این میان BYD […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

سه روز پیش، کمپانی خودروسازی معظم BYD، پرونده مالی سه ماهه نخست 2023 را بست. این کمپانی درآمدی بالغ بر 120.17 بیلیون یوان را برای ربع نخست 2023 ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 80 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این میان BYD سود 4.13 بیلیون یوان (596 میلیون دلار) را در این مدت اعلام کرده که پنج برابر (بیش از 411 درصد) بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل بوده است اما در مقایسه به سه ماهه گذشته، 43 درصد کاهش را نشان می دهد.

این خودروساز معظم در ربع نخست 2023 توانسته 552 هزار و 76 دستگاه خودرو را تحویل مشتریان خود داده که 95 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش و در مقایسه با سه ماهه گذشته، 19 درصد کاهش داشته است.

BYD همچنین اعلام کرده که سرمایه گزاری در بخش R&D با 164 درصد افزایش در مقایسه با پارسال به 624 میلیون یوان افزایش داشته است.

سه ماهه نخست سال میلادی برای بازار چین معمولأ ضعیف ترین بازار است چراکه با دو هفته تعطیلی سال نو چین همراه می شود. از سوی دیگر، خودروسازان چینی پس از کاهش قیمت ها توسط تسلا، شدیدأ تحت فشار رقابتی هستند.

اما BYD از سوی دیگر سخت در تلاش است تا سهم خود را در بازار خودروهای الکتریکی افزایش دهد و جدیدترین تلاش این خودروساز، هاچبک الکتریکی Seagull با قیمت پایه 11 هزار دلاری بوده که قصد دارد تا به پرفروش ترین خودرو چینی تاریخ تبدیل شود. BYD قصد دارد در سال 2023 در خوشبینانه ترین حالت 3.6 میلیون دستگاه و در بدبینانه ترین حالت، حداقل 3 میلیون دستگاه خودرو را تولید کند. برای رسیدن به این آمار، می بایست سه ماهه های بعدی بطور میانگین 817 هزار دستگاه را تولید کند که دور از ذهن نیست.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی