پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیشرفت ایران خودرو شگفت آور است

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان، پیشرفت های ایران خودرو را شگفت آور خواند و گفت: محصولات تولیدی این شرکت قدرت رقابت با خودروهای جهانی را داراست و انتظار می رود سهم خیلی خوبی را در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عمان به دست آورد. به گزارش پایگاه خبری جوان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان، پیشرفت های ایران خودرو را شگفت آور خواند و گفت: محصولات تولیدی این شرکت قدرت رقابت با خودروهای جهانی را داراست و انتظار می رود سهم خیلی خوبی را در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عمان به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

قیس بن محمدالیوسف که در صدر هیاتی از سه بخش دولتی، خصوصی و اتاق بازرگانی و شورای تجارت عمان به ایران سفر کرده، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با بیان این که دولت و ملت عمان برای جمهوری اسلامی ایران احترام زیادی قایل هستند، ضمن قدردانی از مدیرعامل ایران خودرو برای آغاز همکاری های راهبردی با این کشور، گفت: برای این که جدیت خود را برای همکاری و تسریع در امضای تفاهم نامه نشان دهیم، اتاق بازرگانی عمان هزینه این امر را برعهده خواهد گرفت و مسوولیت مسایل فنی برعهده ایران خودرو باشد.

وی گفت: کارگروه مشترکی را برای بررسی موضوع تشکیل می دهیم تا با نهایی کردن مسایل مختلف بتوانیم ظرف چند ماه آینده نقشه راه مشخصی را تدوین کنیم که مورد تایید طرفین باشد.

وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه گذاری عمان در ادامه گفت: به دوستی و شراکت با جمهوری اسلامی ایران ایمان و باور داشته و در نظر داریم همکاری های اقتصادی و تجاری خود با این کشور را تقویت و توسعه بخشیم.

وی با اشاره به این که امروز علاوه بر آشنایی با ایران خودرو، تیم های فنی از عمان و ایران خودرو، بررسی ها و ارزیابی های لازم را در زمینه همکاری های مشترک در دستور کار قرار می دهد، تصریح کرد: بازار عمان بسیار گسترده است و ظرفیت های بالایی برای همکاری دارد؛ بنابراین می توانیم همکاری های مشترکی را در زمینه های تولید، توزیع خودرو و قطعات را مورد بررسی قرار دهیم.

آمادگی وزارت صمت برای همکاری با قطعه سازان عمانی

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز بیان کرد: ما از نظر سطح فناوری ها در بخش های مختلف خودرو پیشرفت های خوبی داشتیم و این آمادگی از سوی وزارت صمت وجود دارد که این پیشرفت ها را با همکاران راهبردی جمهوری اسلامی به اشتراک بگذارد.

وی با اشاره به پیشنهادهای همکاری دو کشور در زمینه خودروسازی که از سوی وزیر صنایع عمان مطرح شد، گفت: از پیشنهاد استفاده از ظرفیت بازار بین المللی عمان برای صادرات محصول، همکاری در زمینه تولید مشترک قطعات یدکی و همکاری در خصوص خودروهای الکترونیکی و صنعتی سازی آن در عمان که همگی جزو راهبردهای ما نیز به شمار می رود استقبال کرده و در این حوزه به سرعت می توانیم به نتایج کاربردی برسیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با تاکید بر پیشنهاد مطروحه از سوی ایران خودرو مبنی بر همکاری مشترک میان قطعه سازان ایرانی و عمانی در مورد قطعات با فناوری پیشرفته، تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دارای شرکت های دانش بنیانی است که بر روی مجموعه هایی با فناوری های پیشرفته کار کرده و به فناوری های قطعه و طراحی و ساخت آن دست یافته اند.

اراده ایران خودرو برای همکاری با عمان جدی است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با بیان این که اراده ایران خودرو برای همکاری با عمان جدی است، از تشکیل کارگروه ویژه تنظیم تفاهم نامه همکاری برای راه اندازی خط تولید محصولات ایران خودرو در این کشور خبر داد.

علیمردان عظیمی گفت: مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو بهترین و بزرگ ترین مرکز تحقیقات موتور در ایران است که توانمندی بسیار بالایی دارد و می تواند پاسخ گوی انواع نیازهای خودروهای صادراتی باشد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر تشکیل تیم ویژه عملیاتی اظهار کرد: ظرف یک ماه آینده تفاهم نامه همکاری آماده امضا خواهد شد و گام های عملیاتی برای همکاری ها برخواهیم داشت.

گفتنی است، در انتهای این نشست که با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، گزارشی در زمینه معرفی و دستاوردهای این خودروساز ارایه و هم چنین از خطوط تولید ایران خودرو، مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین و نیز محصولات جدید این خودروساز بازدید شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی