پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیوک الکترا E5 جدید راهی بازار شد

بیوک به‌صورت رسمی کراس‌اوور برقی و لوکس الکترا E5 جدید را راهی بازار چین کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از اولین محصول بیوک که بر اساس پلت‌فرم اولتیوم ساخته شده در چین رونمایی کرده است. این خودرو که الکترا E5 نام دارد همچنین اولین محصول تولیدی محسوب می‌شود که […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

بیوک به‌صورت رسمی کراس‌اوور برقی و لوکس الکترا E5 جدید را راهی بازار چین کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از اولین محصول بیوک که بر اساس پلت‌فرم اولتیوم ساخته شده در چین رونمایی کرده است. این خودرو که الکترا E5 نام دارد همچنین اولین محصول تولیدی محسوب می‌شود که از لوگوی جدید بیوک استفاده می‌کند و درعین‌حال از زبان طراحی جدید این برند آمریکایی هم بهره می‌برد که در سال‌های آینده بیشتر آن را خواهیم دید.

الکترا E5 یک کراس‌اوور میان سایز پنج‌نفره با فاصلهٔ محوری کشیده و اوورهنگ‌های کوتاه است یعنی ویژگی‌هایی که از یک خودروی برقی اختصاصی انتظار می‌رود.

اگر ظاهر الکترا E5 کمی آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که در ماه ژوئن پیش‌نمایش آن از طریق کانسپت Electra-X ارائه شد. هرچند این ماشین فعلاً برای بازار چین معرفی شده است اما تصاویر جاسوسی که هفتهٔ گذشته از یک پروتوتایپ بشدت استتار شده منتشر شد نشان می‌دهد که اولین کراس‌اوور الکتریکی بیوک در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد.

این خودرو ۴,۸۹۲ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۵۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ ۲,۹۵۴ میلی‌متری آن دقیقاً با شورلت اکوئناکس EV برابر است. این یعنی هرچند الکترا E5 حدود ۵۷ میلی‌متر طول بیشتری نسبت به کراس‌اوور الکتریکی شورلت دارد اما این دو ماشین اشتراکات زیادی باهم دارند.

هرچند بیوک هنوز مشخصات قوای محرکهٔ الکترا E5 را اعلام نکرده است اما اطلاعاتی که ماه گذشته توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد نشان می‌دهد که این کراس‌اوور الکتریکی جدید آمریکایی به‌صورت تک موتوره با ۲۴۱ اسب بخار قدرت راهی بازار چین خواهد شد.

بااین‌حال، به‌احتمال‌زیاد بعداً یک نسخهٔ قوی‌تر دو موتورهٔ چهارچرخ محرک هم برای این ماشین ارائه خواهد شد. نسخهٔ چینی الکترا E5 وزنی برابر با ۲۵۷۰ کیلوگرم دارد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گفتهٔ بیوک، این کراس‌اوور جدید به‌زودی در بازار چین عرضه خواهد شد و بنابراین، انتظار می‌رود مشخصات کامل و تصاویر داخلی آن در آیندهٔ نزدیک منتشر شود. جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از زمان معرفی برند بیوک در چین در سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی