پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قایق عجیب ب ام و چه ویژگی هایی دارد؟

ب.ام.و چندی پیش با همکاری کمپانی قایق/کشتی سازی Tyde در جریان برگزاری هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن، از یک قایق عجیب به نام Icon رونمایی کرد. شاید ظاهر آن شبیه به یک کانسپت باشد اما طبق ادعای سازنده کاملأ قابل تولید است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ب ام و Icon با دو […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

ب.ام.و چندی پیش با همکاری کمپانی قایق/کشتی سازی Tyde در جریان برگزاری هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن، از یک قایق عجیب به نام Icon رونمایی کرد. شاید ظاهر آن شبیه به یک کانسپت باشد اما طبق ادعای سازنده کاملأ قابل تولید است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ب ام و Icon با دو موتور الکتریکی، هریک به توان 134 اسب بخار و شش مجموعه باتری ب.ام.و i3 به ظرفیت کلی 240 کیلووات ساعت بر روی هیدرو فویل با فاصله از سطح آب حرکت می کند تا کمترین اصطکاک را با سطح آب داشته باشد. به ادعای سازنده، این آرایش برای حرکت بر روی آب، می تواند تا 80 درصد از اتلاف انرژی بکاهد.

قایق ب ام و می توان با سرعت کروز 45 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت 56 کیلومتر بر ساعت بر روی آب حرکت کند.

همچون ب.ام.و iX و XM تمامی صداهای این قایق ب ام و نیز توسط آهنگساز معروف برنده جایزه اسکار، هانس زیمر تولید شده است که این صدا از طریق اسپیکرهای با تکنولوژی دالبی آتموس پخش می شود.

ب ام و Icon، دارای 13.15 متر طول بوده و فرم V شکل آن در جلو باریک و در عقب پهن تر بوده و 4.5 متر عرض دارد. دو طرف کابین نیز با شیشه پوشیده شده و کابین دلبازی را ایجاد می کند.

سرنشینان از صندلی های چرخان 360 درجه بهره می برند و یک نمایشگر تبلت مانند، به آنها اجازه می دهد تا سیستم چند رسانه ای کابین را کنترل کرده و از طریق شیشه های قدی کابین از منظره جذاب دریای بیکران لذت ببرند.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی