پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندارد خودرو

خودروسازان وقت بیشتری برای اجرای استانداردهای تعلیقی خواستند

در حالی که مصرف‌کنندگان و نهادهای مختلف نظارتی به طور مداوم از کیفیت و استاندارد خودروهای تولیدی شکایت دارند، اما طبق رویه سال‌های گذشته خودروسازان برای اجرای هفت استاندارد تعلیقی باز هم درخواست زمان بیشتری کرده‌اند. در مورد چرایی این درخواست بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فشار وزارت صمت برای رشد تولید و کنترل […]

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

در حالی که مصرف‌کنندگان و نهادهای مختلف نظارتی به طور مداوم از کیفیت و استاندارد خودروهای تولیدی شکایت دارند، اما طبق رویه سال‌های گذشته خودروسازان برای اجرای هفت استاندارد تعلیقی باز هم درخواست زمان بیشتری کرده‌اند. در مورد چرایی این درخواست بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فشار وزارت صمت برای رشد تولید و کنترل قیمت اساسا امکان ارتقاب استانداردها را از خودروسازان سلب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ دی‌ماه سال گذشته بود که وزارت صمت طی نامه‌ای به خودروسازان زمان ‌بندی مورد توافق با سازمان ملی استاندارد برای اجرای هفت استاندارد تعلیقی را ابلاغ کرد. بنابر این دستور خودروسازان مقید به اجرای هفت استاندارد تعلیقی تا پایان تیرماه سال جاری هستند و در صورت عدم اجرا شماره‌گذاری محصولات آنها تعلیق می‌شود. بر این اساس شنبه گذشته دبیر انجمن خودروسازان طی نامه‌ای به منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، با برشمردن دلایل مختلف عملی نبودن اجرای این استانداردها در زمان تعیین‌شده، درخواست تمدید زمان‌بندی مذکور را کرد. البته این اولین بار نیست که بعد از ابلاغ یک استاندارد خودروسازان به دنبال خریدن زمان بیشتری برای اجرای آن هستند و به نظر می‌رسد که این روش به یک منوال عادی در خودروسازی کشور تبدیل شده است، سابقه چنین رویه‌ای را بارها در مورد استانداردهای 85گانه و همچنین استانداردهای زیست‌محیطی مصرف سوخت شاهد بوده‌ایم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی