پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امن ترین موتورسیکلت‌های دنیا را بشناسید

شرکت هاي توليد کننده موتور سيکلت در تلاشند تا با بالا بردن قابليت هاي امنيتي موتور سيکلت هاي خود علاوه بر کم کردن تلفات جاده اي موتور سيکلت ها مشترياني که به دنبال امنيت بالاي اين وسايل تقليه نيز هستند را به خود جذب کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ طبق محاسبات آماري انجام […]

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

شرکت هاي توليد کننده موتور سيکلت در تلاشند تا با بالا بردن قابليت هاي امنيتي موتور سيکلت هاي خود علاوه بر کم کردن تلفات جاده اي موتور سيکلت ها مشترياني که به دنبال امنيت بالاي اين وسايل تقليه نيز هستند را به خود جذب کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

طبق محاسبات آماري انجام شده در سال 2013 در مورد حوادث جاده اي، مرگ و مير جاده اي مربوط به تصادفات موتور سيکلت در سال هاي اخير با رشد 8 درصدي مواجه بوده است.

از اين رو بسياري از شرکت هاي توليد کننده موتور سيکلت در تلاش هستند تا با اضافه کردن قابليت هاي امنيتي بيشتر به محصولاتشان در کنار محبوبيت بيشتر به کاهش ميزان تلفات جاده اي نيز کمک کرده باشند.

1. ويکتوري Cross Road 8 ball

کراس رود 8 بال تنها يک محصول زيبا و خوش نقش از شرکت ويکتوري نيست. بلکه ارتفاع نشيمنگاه 26 اينچي آن کوتاه ترين در کلاس موتورهاي 1740 سي سي بوده که کنترل بسيار مناسبي را در اختيار موتور سوار قرار مي دهد و هر کسي با هر قدي مي تواند به راحتي اين موتور سيکلت را براند.

همچنين سيستم تعليق عقب آن نيز فنرهايي دارد که تا 12 سانتي متر بازه جابجايي دارند و خيال موتور سوار را در مورد از دست دادن کنترل در جاده هاي نا هموار راحت مي کنند.

2. دوکاتي Multistrada D-Air

اگر به دنبال موتور سيکلت قدرتمندي هستيد که به روز ترين فناوري امنيت موتور سيکلت ها را با خود به همراه داشته باش. Multistrada D-Air بهترين گزينه است.

اين موتور سيکلت مجهز به يک ژاکت پوششي ايربگ دار براي راننده مجهز است که به صورت بي سيم رفتار حرکتي موتورسيکلت را زير نظر دترد و در صورت بروز حادثه ايربگ ها فعال مي شود.

اگر کنترل موتورسيکلت از دست فرد خارج شود و تصادفي صورت گيرد کيسه هاي هوا در عرض 45 ميلي ثايه فعال مي شوند و جلوي ضربه خوردن به موتور سوار رلا مي گيرند.

3. وي استار 250 مدل 2014

هنمانطور که اشاره شد خود موتور سيکلت و توان آن نيز جزء عامل هاي ايجاد خطر براي موتورسوار محسوب مي شود. در اين ميان يکي از بهترين را ه کارها توليد موتور سيکلت با موتور کوچکتر و خروجي تورک نرم تر به خصوص براي افرادي که براي اولين بار قصد راندن موتور سيکلت را دارند.

براي نمونه شرکت ياما در خط توليد مدل استار خود چندين نسخه سبک و کم حجم را براي تازه کارها در نظر گرفته. با وجود اينکه از لحاظ قدرت نمي توان آۀنها را با مدل هاي ديگر مقايسه کرد اما از لحاظ ايجاد امنيت و راحتي سواري براي افراد چيزي کم نمي گذارد. وي استار 250 يکي از همين مدل ها است. که با ارتفاع نشيمنگاه 27ع اينچي سواري راحت و خوبي را براي افراد ايجاد مي کند.

4. هارلي ديويدسون Road King

هارلي ديويدسون در سالهاي اخير با راه اندازي پروژه راشمور در پي بهبود تجربه سواري با موتور سيکلت هاي توليدي و ارتقاي سطح امنيت آنها بوده است.

براي اين منظور هارلي ديويدسون سيستم ترمز جديدي را با ادغام سيستم ترمز ضد قفل و ترمز بازتابي براي مدل Road King خود طراحي کرده که باعث مي شود ميزان فشار لازم يراي هرکدام از ترمزها به صورت مجزا با توجه به سرعت و حرکت در مسير بر روي چرخ ها به صورت الکترونيکي اعمال شود و ضريب امنيت کلي موتورسيکات بالا رود.

از ديگر قابليت هاي امنيتي به سيستم عکس العمل سريع فرمان و چراخ هاي پرنور براي اين مدل اشاره کرد.

5. هوندا Interstate مجهز به ABS مدل 2014

هوندا در خط توليد موتورسيکلت هاي مخصوص مسافت هاي طولاني خود قابليت ترمز ضد قفل ABS را در مدل هاي 2014 قرار داده است. طبق برسي هتاي آماري انجام گرفته آمار مرگ و مير به علت تصادفات موتور سيکلت در مدل هايي که مجهز به ترمز اي بي اس هستند 37 درصد کمتر است.

اگر در مورد موتور سيکلت ها امنيت جزء اولويت هاي افراد براي خريد باشد هوندا interstate گزينه بسيار مناسبي است.

6. سوزوکي V-Storm 650 مدل 2014

از زماني که سوزوکي موتورسيکلت هاي وي استورم خود را به سيستم ترمزهاي ضد قفل مجهز کرد به يکي از پر فروش ترين ها در کلاس کاري خود تبديل شد. وي استورم با موتور دوقلوي 645 سي سي سواري بسيار راحتي داشته و ترمزها کاملا تحت فرمان موتور سوار هستند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی