پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حسینی کیا: با عرضه خودرو در بورس دست دلالان قطعا کوتاه می‌شود

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ سید جواد حسینی کیا با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند، […]

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ سید جواد حسینی کیا با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا این مزیت را دارد که جای دلال و دولت تغییر می‌کند، اما دردی از مشتری دوا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس بخشی از نوسانات و التهابات بازار را توانسته کنترل کند، افزود: با عرضه خودرو در بورس آن نقدینگی که پیشتر دلال‌ها به جیب می‌زدند، این نقدینگی به دولت واریز و یک اقدام مناسب در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.

حسینی کیا در ادامه بیان داشت: اما آنچه باید اتفاق بیافتد اینکه یک بار برای همیشه شورای رقابت قیمت گذاری را بر مبنای دستمزدها، تورم نرخ، انرژی و … را به خودروسازان اعلام کند و در نهایت آن مبنای قیمت تا پایان سال مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع بیان داشت: متاسفانه چون این مساله رخ نمی‌دهد هر دو سه ماه یکبار شورای رقایت قیمت‌ها را دستخوش تغییرات قرار می‌دهد که هم اکنون شاهد نابه سامانی و شکل گیری دلالی دیگری در خارج از بورس و موجب افزایش قیمت‌های کاذب در خودرو هستیم و خودروساز نیز عرضه خودرو را متوقف می‌کند.
وی افزود: به منظور ارزیابی واقعی شدن قیمت خودرو از طریق بورس کالا، نیاز به زمان و برنامه ریزی بلند مدت است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی