پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما

چندین فروند هواپیمای مسافربری جدید خریداری شد

رییس سازمان هواپیمایی گفت که همزمان با شروع تابستان و افزایش تقاضای سفر، تعداد زیادی از هواپیماهای خریداری شده وارد ناوگان شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ محمد محمدی بخش درباره اینکه این هواپیماهای وارداتی چه زمانی وارد ناوگان می‌شود، افزود: هواپیماهای خریداری شده به تابستان امسال می‌رسد. وی درباره اینکه دولت چه تمهیداتی برای پاسخ […]

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

رییس سازمان هواپیمایی گفت که همزمان با شروع تابستان و افزایش تقاضای سفر، تعداد زیادی از هواپیماهای خریداری شده وارد ناوگان شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ محمد محمدی بخش درباره اینکه این هواپیماهای وارداتی چه زمانی وارد ناوگان می‌شود، افزود: هواپیماهای خریداری شده به تابستان امسال می‌رسد.

وی درباره اینکه دولت چه تمهیداتی برای پاسخ به تقاضای سفر و حل مشکل کمبود صندلی پرواز دارند، افزود: تقاضای وافری در صنعت هوایی وجود دارد و به این تقاضا فقط با افزایش ناوگان می‌توانیم پاسخ دهیم و راهکاری جز افزایش ناوگان نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه جدید دولت در خصوص خرید هواپیماهای کارکرده افزود: هواپیماهای خریداری شده وارد کشور شده و تعدادی زیادی از این پرنده‌ها همزمان با فصل سفر و شروع تابستان بعد از پایان مراحل رجیستری وارد ناوگان می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی اردیبهشت امسال وعده داد که سیاست دولت در بخش توسعه ناوگان هوایی در سال ۱۴۰۲ روشن است و عدد قابل توجهی هواپیما پیش‌بینی شده تا خریداری و وارد کشور شود.

همزمانیِ اعلام این خبر در آستانه شروع سفرهای تابستانی و افزایش تقاضا می‌تواند تا حدودی دوره انتظار خرید بلیت را کاهش دهد، چرا که در حال حاضر ظرفیت موجود هواپیماها با جمعیت و نیاز کشور تطابق ندارد و افزایش ۲.۵ برابری تقاضای سفر و کمبود هواپیما، موجب عدم دسترسی کافی به امکانِ سفر هوایی شده است.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال گذشته ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدداً این پرنده‌ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند. از این مسیر نیز در سال گذشته وامسال چندین فروند هواپیما بعد از چندین سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است.

سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی‌ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می‌دهد.

بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می‌شود، در سال گذشته ۵۰ فروند هواپیما با میانگین سنی ۱۹ سال وارد کشور شدند. دولت برنامه خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین‌ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی