پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بومی‌سازی دستگاه پالایش نفتالین برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل هلدینگ نفت و انرژی بنیاد مستضعفان از بومی‌سازی ریفاینری( دستگاه پالایش) نفتالین برای نخستین بار در کشور در مجموعه پالایش قطران ذغالسنگ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی گستر سینا، مهندس علیرضا صادقی در دومین نشست از سلسله جلسات یادگیری‌های فناورانه با موضوع اشتراک تجربیات فناورانه قطران در […]

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل هلدینگ نفت و انرژی بنیاد مستضعفان از بومی‌سازی ریفاینری( دستگاه پالایش) نفتالین برای نخستین بار در کشور در مجموعه پالایش قطران ذغالسنگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی گستر سینا، مهندس علیرضا صادقی در دومین نشست از سلسله جلسات یادگیری‌های فناورانه با موضوع اشتراک تجربیات فناورانه قطران در ساخت برج تقطیر C531 اظهار کرد: به طور قطع برگزاری این جلسات موجب هم‌افزایی میان تیم‌های فنی و دانشی شرکت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاریخچه شکل‌گیری مجموعه قطران و ادامه حیات آن به نوعی وابسته به فعالیت‌های دانش‌محور بوده است افزود: شرکت پالایش قطران ذغالسنگ در حالی امروز با بالاترین بازدهی سرمایه در مجموعه‌ی انرژی گستر سینا قرار دارد که اگر فعالیت‌های دانشی در آن شکل نمی‌گرفت با چالش‌های جدی مواجه می‌شد.

مدیرعامل هلدینگ نفت و انرژی بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه شرکت قطران به عنوان یک مجموعه منحصر بفرد در خاورمیانه شناخته می‌شود اضافه کرد: این مجموعه تکنولوژی خود را در سال 1376 از کشور فرانسه وارد کرد و تمام تجهیزات به صورت وارداتی در این پالایشگاه نصب شد ولی امروز که راجع به آن صحبت می‌کنیم شاید بیشتر از 10 سال است که هیچ کارشناس خارجی در مجموعه قطران حضور نیافته است و قطران امروز با قطران سال 76 تفاوت‌های بسیاری دارد.

صادقی ادامه داد: امروز می‌توان به جرأت گفت مسئله تحقیق و توسعه در قطران نهادینه شده است؛ به عبارتی بدنه قطران با تحقیق و توسعه عجین شده و به این درک رسیده برای اینکه این شرکت سرپا بماند راهی به غیر از فعالیت در حوزه‌های فناوری وجود ندارد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا با اشاره به طراحی و ساخت برج تقطیر C531 توسط مهندسان قطران گفت: برج C531 در یک مقطع زمانی به صورت بسته کامل از فرانسه وارد شد اما امروز شاهد هستیم که به دست طراحان مجموعه قطران و ساخت پیمانکاران داخلی، این برج راه‌اندازی و نصب شده و آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی