پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو

رنو از پژو کپی کرد!

رنو از شاسی بلند رافال مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. اس یو وی Rafale دارای طراحی کوپه جذاب، پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری و سیستم فرمان‌پذیری چرخ عقب است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ ترند طراحی کوپه شاسی بلندها که با بی ام و X۶ آغاز شد، با گذر از محصولات لوکس به خودروهای عادی راه پیدا کرده […]

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

رنو از شاسی بلند رافال مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. اس یو وی Rafale دارای طراحی کوپه جذاب، پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری و سیستم فرمان‌پذیری چرخ عقب است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ ترند طراحی کوپه شاسی بلندها که با بی ام و X۶ آغاز شد، با گذر از محصولات لوکس به خودروهای عادی راه پیدا کرده است. رنو ۳ سال قبل شاسی بلند کوپه آرکانا را معرفی کرد و حالا در سال ۲۰۲۳ اقدام به رونمایی از رافال مدل ۲۰۲۴ به‌عنوان شاسی بلند کوپه بزرگ‌تر خود کرده است. این محصول جدید رنو که نام خود را از هواپیمای فرانسوی رافال گرفته، با زبان طراحی جدید جذاب رنو برای کسب سهم خود از بازار آماده می‌شود. در ادامه به مشخصات فنی، فضای داخلی و بقیه جزئیات آن می‌پردازیم.

معرفی شاسی بلند کوپه رنو رافال مدل ۲۰۲۴

طراحی و ابعاد

رنو

در نمای بیرونی Rafale جلوپنجره جدید با چراغ‌های ال‌ای‌دی ماتریسی خودنمایی می‌کند؛ درست مثل رنو کلیو فیس لیفت مدل ۲۰۲۴ که اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شد. در نمای کناری این شاسی بلند جدید رنو هم خط شیب‌دار سقف آن به چشم می‌خورد که بی‌شک در کنار المان‌های جذاب دیگر طراحی جای دیدن دارد. ناحیه عقب آن هم متشکل از چراغ‌های جدا از هم با شکل و شمایل هماهنگ با چراغ‌های جلو، اسپویلر روی درب صندوق عقب، تو رفتگی وسط این درب و پنل مشکی پایین سپر است.

البته واضح است که با طراحی سقف به سبک کوپه، از فضای سر کاسته می‌شود و نباید انتظار فضایی در حد و اندازه شاسی بلندهای عادی را از آن داشت. با این حال، فضای سر در رافال کمترین کاهش ممکن را داشته و همچنین از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که این خودرو شاسی بلند بدون تا کردن صندلی‌های عقب، ۵۳۰ لیتر فضای حمل بار را پیش رو راننده می‌گذارد. رنو رافال مدل ۲۰۲۴ دارای ۴.۷۴ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض، ۱.۶۱ متر ارتفاع و ۲.۷۴ متر فاصله بین دو محور است و ۵ سرنشین در ۲ ردیف آن جا می‌گیرند.

امکانات و تجهیزات کابین Rafale

در کابین شاسی بلند کوپه Rafale یک نمایشگر لمسی عمودی ۱۲ اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار دارد؛ به همان شکلی که در مگان E-Tech الکتریکی دیده بودیم. سیستم اطلاعات و سرگرمی بر پایه اندروید ۱۲ نسخه اختصاصی خودروها کار می‌کند و همچنین از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی به عمل می‌آورد. پشت فرمان هم یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال جا گرفته است تا اطلاعات ضروری را به راننده ارائه بدهد. علاوه بر این نمایشگرها امکان سفارش یک نمایشگر هدآپ ۹.۳ اینچی برای نمایش اطلاعات مربوطه وجود دارد.یکی دیگر از امکانات جذاب فضای داخلی رافال، سقف شیشه‌ای پانورامای بزرگی با ابعاد ۱,۴۷۰ در ۱,۱۱۷ میلی‌متر است. امکان تغییر حالت این سقف شیشه‌ای از حالت کاملاً مات به تماماً شفاف هم مهیا است تا دست راننده برای استفاده از آن باز باشد. حتی راننده در صورت تمایل می‌تواند قسمت جلو را مات و قسمت عقب را شفاف کند یا بالعکس.

 رنو

مشخصات فنی رنو رافال مدل ۲۰۲۴

قوای محرکه رنو رافال ۲۰۲۴ را یک پیشرانه هیبرید تامین می‌کند که متشکل از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزین‌سوز ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است. موتور بنزین‌سوز مذکور توانایی تولید قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را دارد. موتور الکتریکی اصلی قدرت ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را به دنبال می‌آورد و موتور الکتریکی ثانویه هم با قدرت ۳۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰ نیوتن متر، نقش ژنراتور استارت را ایفا می‌کند. مجموع خروجی رافال در نهایت به ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد.

رنو در آینده رافال را با یک پیشرانه پلاگین هیبرید با خروجی ۳۰۰ اسب بخار هم عرضه می‌کند. این پیشرانه همچنین با برخورداری از یک موتور الکتریکی در عقب، به‌صورت تمام چرخ محرک یا AWD کار خواهد کرد. ضمن اینکه فرمان‌پذیری چرخ عقب و تیونینگ شاسی برخی دیگر از ویژگی‌های این نسخه از شاسی بلند رافال خواهند بود. حالا که به فرمان‌پذیری چرخ عقب اشاره شد، لازم به ذکر است که اس یو وی از نسخه تکامل یافته این سیستم رنو بهره می‌برد. این سیستم باعث چسبندگی بهتر خودرو روی جاده و نهایتاً کنترل راحت‌تر خودرو می‌شود.

رن‌و

رنو طی چند وقت اخیر خودرو خانوادگی اسپیس مدل ۲۰۲۴ و شاسی بلند مقرون به صرفه داستر مدل ۲۰۲۴ را هم معرفی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی