پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورلت کوروت کلاسیک چینی! / بی وای دی SS Dolphin

اگر دلتان برای کوروت نسل اول تنگ شده اما امکان خرید این خودرو کلاسیک را ندارید، جای نگرانی نیست چراکه BYD با یک کپی برداری تمیز و بی نقص از کوروت 1958، کروک زیبایی را به نام Songsang SS Dolphin خلق کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بی وای دی SS Dolphin یک […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۱ تیر ۱۴۰۲

اگر دلتان برای کوروت نسل اول تنگ شده اما امکان خرید این خودرو کلاسیک را ندارید، جای نگرانی نیست چراکه BYD با یک کپی برداری تمیز و بی نقص از کوروت 1958، کروک زیبایی را به نام Songsang SS Dolphin خلق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بی وای دی SS Dolphin یک پلاگین هیبرید است ولی مجوز تولید در چین را ندارد. این خودرو در حقیقت توسط Songsang معرفی شد اما قطعات آن توسط BYD تولید شدند. کمپانی Songsang حضور مستمر و پر رنگی را در نمایشگاه های خودرویی و تیونینگ در سراسر چین دارد. این کمپانی در سال 1995 شروع به کار کرد و کارش تیونینگ خودروها و سفارشی سازی و شخصی سازی انواع وسایل نقلیه است.

این کروک جذاب در سال 2020 در بیجینگ موتورشو رونمایی شد و سازنده قیمت پایه 83 هزار دلار را برای آن در نظر گرفته بود که بعدها قیمت آن به 97 هزار دلار افزایش یافت.

طی یک قرارداد همکاری، بی وای دی مسئول تولید و تأمین قطعات بدنه، پلتفورم، سیستم چند رسانه ای، نرم افزار SS Dolphin است و Songsang بدنه و کابین آنرا طراحی کرده است.

این کروک کپی، بر روی پلتفورم PHEV کمپانی بی وای دی سوار شده و از موتور 1.5 لیتری توربو درونسور همراه با یک موتور الکتریکی به توان مجموع 315 اسب بخار و گشتاور 535 نیوتون متر بهره می برد. SS Dolphin به یاری یک گیربکس 6 سرعته می تواند در عرض 5.9 ثانیه صفر تا صد را طی کند.

شاید بدنه آن شباهت غیر قابل انکاری را با شورلت کوروت C1 داشته باشد اما کابین آن کاملأ مدرن و امروزی می باشد و از نمایشگر لمسی در وسط و نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان بهره می برد.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی