پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

لیست جدید خودروهای وارداتی به روزرسانی شد

با ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷، اخبار ضدو نقیض درمورد لغو این قانون همواره مطرح بود. اما از سال ۱۴۰۰ به‌طور پیوسته، اخبار مربوط به آزادسازی واردات مخابره شد. اما حال به‌نظر می‌رسد که موضوع واردات نهایی شد و حداقل ۲۳ محصول در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛،همچنین […]

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۲

با ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷، اخبار ضدو نقیض درمورد لغو این قانون همواره مطرح بود. اما از سال ۱۴۰۰ به‌طور پیوسته، اخبار مربوط به آزادسازی واردات مخابره شد. اما حال به‌نظر می‌رسد که موضوع واردات نهایی شد و حداقل ۲۳ محصول در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛،همچنین طبق مصاحبه‌ای که تجارت‌نیوز اخیراً با رشیدی کوچی، نماینده مجلس داشته، احتمال دارد که سقف واردات از ۲۰ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار افزایش یابد. بنابراین با افزایش سقف واردات، احتمالاً تعداد خودروهای وارداتی بیش‌از این خواهد بود.

از سوی دیگر، واردات خودروهای کارکرده نیز قطعی شده اما به‌دلیل این‍که لایحه آن اخیراً به تصویب مجلس رسیده، شرایط و مدل‌های این خودروها مشخص نیست. البته که احتمال می‌رود اکثر خودروهای وارداتی کارکرده، با مدل‌های تویوتا، هیوندای و کیا وارد شود.

 

فهرست خودروهای وارداتی

بر اساس اخبار منتشره تا تاریخ ۵ تیر ماه، تا به‌حال ۷ مورد افزایش در لیست واردات به‌چشم می‌خورد. البته لازم به‌ذکر است که هنوز هم لیست فوق قطعی نبوده و درحال به‌روزرسانی است.

https://www.javankhodro.ir/

همچنین واردات محصولات تویوتا نیز قطعی بوده اما فعلاً مدل‌های دقیق وارداتی از این شرکت اعلام نشده و بنابراین در فهرست بالا به‌چشم نمی‌خورد.به‌روزرسانی که فهرست بالا تجربه کرده، شامل زوتی DL5 پارس خودرو (یا همان DL5) و 6 مدل از خودروهای هیوندای و بی‌ام‌و بوده که شرکت واردکننده آن‌ها فعلاً مشخص نیست. تا به‌حال واردات یک مدل از BMW با نام 166i و هیوندای النترا، اکسنت، کرتا، توسان و کونا قطعی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی