پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه ارزان سوزوکی تور در هند با قیمت ۳۰۰ میلیون!

سوزوکی از یک خودروی اقتصادی برای بازار هند رونمایی کرد. این هاچ‌بک، تور H۱ نام دارد و درحقیقت نسخه ارزان‌سازی‌شده از مدل آلتو K۱۰ به شمار می‌رود. قیمت این هاچ‌بک جدید برابر با ۴۸۰,۵۰۰ روپیه است؛ رقمی که معادل ۵۸۶۴ دلار یا چیزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ تمامی […]

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۱ تیر ۱۴۰۲

سوزوکی از یک خودروی اقتصادی برای بازار هند رونمایی کرد. این هاچ‌بک، تور H۱ نام دارد و درحقیقت نسخه ارزان‌سازی‌شده از مدل آلتو K۱۰ به شمار می‌رود. قیمت این هاچ‌بک جدید برابر با ۴۸۰,۵۰۰ روپیه است؛ رقمی که معادل ۵۸۶۴ دلار یا چیزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ تمامی عناصر ظاهری سوزوکی تور H۱ فریاد می‌زنند که با یک خودروی فوق‌العاده اقتصادی طرف هستیم! سپرهای این هاچ‌بک ریزجثه در هر دو طرف فاقد رنگ و مشکی هستند. رینگ‌های فولادی اندازه خیلی کوچکی دارند و حتی خبری از قالپاق روی آن‌ها نیست! این خودروی ۳.۵۳۰ میلی‌متری بدون آنتن رادیو به دست مشتری می‌رسد! با توجه به ماهیت اقتصادی، سوزوکی تور H۱ فقط در سه رنگ نقره‌ای متالیک، خاکستری متالیک و سفید یخی تولید می‌شود.

در داخل کابین باید انتظارات حداقلی از سوزوکی تور H۱ داشت! داشبورد این خودرو فاقد نمایشگر دیجیتال است و در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتال ابتدایی اطلاعات موردنیاز راننده را نشان می‌دهد. اما خبر خوش اینکه تور H۱ از دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و جالیوانی یک لیتری در محفظه روی درها سود می‌برد.

مشخصات فنی سوزوکی تور H۱

در زیر کاپوت سوزوکی تور H۱ همان موتور ۱ لیتری سری K کمپانی ژاپنی قرار دارد. این موتور بنزینی ۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۸۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نکته جالب اینکه این هاچ‌بک اقتصادی در نسخه دوگانه‌سوز CNG نیز به فروش خواهد رسید. درصورت استفاده از سوخت گاز، قدرت به ۵۶ اسب‌بخار و گشتاور به ۵۲.۱ نیوتن‌متر تقلیل پیدا می‌کند.

سوزوکی تور

همان‌طور که قابل حدس است، در سوزوکی تور H۱ نیروی موتور به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود. این وظیفه را یک گیربکس ۵ سرعته دستی بر عهده دارد.

و اما قیمت؛ در ابتدا نیز اشاره کردیم که ارزان‌ترین نسخه از سوزوکی تور H۱ با پرداخت ۴۸۰,۵۰۰ روپیه یا ۵۸۶۴ دلار (معادل چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان) قابل خرید است. این رقم به نسخه بنزنی مربوط می‌شود و نسخه دوگانه‌سوز ۵۷۰,۵۰۰ روپیه یا ۶۹۶۲ دلار قیمت دارد؛ یعنی معادل تقریباً ۳۵۰ میلیون تومان. نکته تأمل‌برانگیز اینکه سوزوکی آلتو K۱۰ در بازار آزاد قیمت کمتری دارد و هندی‌ها با پرداخت ۳۹۹,۰۰۰ روپیه یا ۴۸۶۹ دلار (۲۴۳ میلیون تومان) می‌توانند این مدل مجهزتر و زیباتر را خریداری کنند!

انتهای پیام/

منبع: دیجیاتو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی