چانگان یونی V در پارس خودرو، این خبری بود که محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در شب رونمایی رسمی از کراس اور زوتی DL5 در حضور رسانه ها اعلام کرد. خبری که با توجه به رویکرد جدی سایپا نسبت به شرکت های تولید کننده زیرمجموعه خود، می تواند نوید روزهایی روشن را برای پارس خودرو بدهد.
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛
طبق گفته های مدیرعامل سایپا برنامه این گروه خودروسازی ایجاد استقلال مالی، مهندسی و توسعه محصول بین تولیدکنندگان خود است. امری که در صورت تحقق پارس خودرو را به جایگاه واقعی خود باز می گرداند. زیرا این شرکت با توجه به زیرساخت های فنی و پتانسیل های برند می تواند بین خودروسازان کشور و حتی منطقه بدرخشد.
این در شرایطی است که پارس خودرو با داشتن چند سالن مونتاژ، سالن رنگ، سالن پرس و دیگر زیرساخت های خودروسازی یکی از کامل ترین چرخه های تولید در میان خودروسازان کشور را دارد. از این رو به راحتی می تواند با تجربه همکاری با برندهای معتبر در گذشته، خودروهای مدرن را به چرخه تولید برساند.
چاگان UNI-V در واقع یک سدان نیمه لوکس است که در رده سدان های خانوادگی جادار بازار قرار می گیرد. این خودرو اولین بار در سال 2021 و در خلال نمایشگاه خودرو گوانگژو معرفی شد. این خودرو از نظر ظاهری دارای دو طیف مختلف از طراحی است. زیرا در نمای جلو پشت خودرو از خطوط شکسته و زوایای تیز استفاه شده است که چهره خودرو را قدرتمند نشان می دهد.
اما در بخش سقف و ستون ها خمی سیال دیده می شود و حجم پردازی روی درب های کناری هم بی شباهت به خودروهای انگلیسی نیست. جلوپنجره این خودرو با شبکه گسترده خود چانگان را عریض تر از آنچه که هست نشان می دهد و باید گفت خودرویی با این فرم در خیابان ها در میان دیگر خودروها کاملا به چشم می آید. نکته جالب توجه در خصوص طراحی نمای عقب این خودرو این که تا اندازه ای از المان های طراحی خودروهای آمریکایی در دهه 70 میلادی نیز بهره می برد.
این خودرو طولی معدل 4680 میلی متر دارد و از عرض آن هم به 1838 میلی متر می رسد که به این ترتیب باید گفت یونی وی در رده سدان های غیر فول سایز بازار قرار می گیرد. اما طراحی کابین آن با توجه به فاصله محوری 2750 میلی متری فضای بزرگی در اختیار سرنشینان قرار داده است. از طرفی به دلیل این که این خودرو چرخ های محرک جلو دارد، حتی می تواند به عنوان یک خودروی 5 نفره هم مورد استفاده قرار بگیرد.
طراحی درون کابین این خودرو نیز بسیار زیبا و مدرن و جذاب است. ضمن برخورداری از پنل روی داشبورد که دارای کلیدهای پیانویی است، سعی شده کنسول و داشبورد به طور کلی خلوت طراحی شود و بیشتر ادوات کنترلی در حقیقت در سیستم مالتی مدیا جا خوش کرده اند. مالتی مدیا این خودرو 10.25 اینچ اندازه دارد و بالای داشبورد نصب شده است. هر چند نشانگرها نیز دارای نمایشگری 7 اینچی هستند و یک نمایشگر 3 اینچی دیگر نیز در این فضا قرار دارد.
این خودرو در حقیقت یک نمونه هیبریدی است که علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 167 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متری، یک موتور الکتریکی هم دارد. این موتور الکتریکی هم می تواند 167 اسب بخار نیرو و 330 نیوتن متر گشتاور تولید کند تا قدرت خودرو به 334 اسب و گشتاور به عدد جذاب 590 نیوتن متر برسد.
در این خودرو چانگان از باتری 18.4 کیلووات ساعت استفاده کرده است و می توان با فست شارژ هم این باتری ها را شارژ کرد. این خودرو با یک بار شارژ باتری ها می تواند تا 100 کیلومتر تنها با موتور الکتریکی حرکت کند. البته ترکیب موتور برقی و بنزینی این خودرو می توانند شعاع حرکتی تا 1000 کیلومتر برای یونی V ایجاد کنند. ضمن این که مصرف سوخت این خودرو نیز 4.9 لیتر و شتاب صفر تا 100 آن 6.5 ثانیه است.
بخشی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی چانگان Uni-V شامل ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی هشدار برخورد از جلو، رادار خطی، سنسورهای نور و باران، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خوابآلودگی راننده، اتوهلد، کروز کنترل، ، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب و جلو، ترمز اضطراری خودکار،گرمکن صندلیهای جلو، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر می شود.
دیدگاه خود را بنویسید