پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکورد صادرات خودرو از چین

چین در نیمه نخست سال 2023 توانسته 2.14 میلیون خودرو را صادر کند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 75.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

سامیار راشد
جمعه - ۳۰ تیر ۱۴۰۲

 این آمار بطور دقیق تر نشان می دهد که چین در نیمه اول سال 2023 میلادی، 1.78 میلیون خودرو سواری را به سراسر دنیا صادر کرده که 88.4 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است و از این میان، 534 هزار خودرو برقی بوده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 160 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برای اولین بار در سال 2021 بود که صادرات خودرو چین از مرز دو میلیون دستگاه عبور کرد. این رقم در سال بعد به بیش از 3 میلیون دستگاه رسید تا عنوان دومین صادرکننده خودرو دنیا را پس از ژاپن از آن خود کند. انتظار می رود که صادرات خودرو چین در سال 2023 از مرز 4 میلیون دستگاه عبور کند.

در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، هفت خودروساز چینی به چشم می خورند که بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو را صادر کرده اند. این هفت خودروساز عبارتند از SAIC، چری، تسلا چین، چانگان، گریت وال، جیلی و دانگ فنگ. جالب اینجاست که BYD با صادرات 81 هزار دستگاه خودرو علیرغم رشد 1060 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، در لیست این هفت خودروساز قرار ندارد. چری با صادرات 394 هزار دستگاه، یکی از پر بازده ترین خودروساز چینی سال 2023 بوده است.

صادرات خودرو چین به دو بخش خودروسازان مستقل چینی و جوینت ونچرها تقسیم می شود. تسلا چین به تنهایی 182 هزار دستگاه خودرو را از چین به سراسر دنیا صادر کرده تا سومین خودروساز در چین در سه ماهه نخست سال 2023 باشد.

در کل می توان گفت که آسیا، اروپا و آمریکای لاتین، بازارهای اصلی خودروهای چینی هستند. طبق گزارش ها، سه وارد کننده اصلی خودروهای چینی در شش ماهه نخست 2023، کشورهای روسیه، مکزیک و بلژیک بوده اند.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی