پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکورد سرعت سریع ترین موتورسیکلت بخار دنیا شکسته شد!

رکورد سرعت سریع ترین موتورسیکلت بخار دنیا شکسته شد!

اخیراً یک زن و شوهر بریتانیایی توانستند با موتورسیکلت بخار خود رکورد سرعت دنیا را بشکنند. گراهام و دیان اسکای با محصول خود توانستند زمان ۳.۸۷۸ ثانیه را برای طی مسافت ۲۰۰ و با سرعت ۲۶۴ کیلومتر در ساعت ثبت کنند.

شیوا تدین پور
شنبه - ۳۱ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تیم مهندسی دونفره مورد بحث با موتورسیکلت بخار خود که نیروی طبیعت نام دارد چنین رکوردی را برای مسافت ۲۰۰ متر ثبت کردند. این موتورسیکلت را می‌توان موشکی روی دو چرخ دانست که البته در تلاش‌های بعدی به دنبال دستیابی به سرعت‌های بالاتر خواهد بود. گراهام و دیان اسکای با موتورسیکلت خود توانسته‌اند مسافت ۲۰۰ متر را در ۳.۸۷۸ ثانیه و با سرعت ۲۶۴ کیلومتر در ساعت طی کنند.

گراهام که سوار موتورسیکلت بخار خود بود اظهار می‌دارد این وسیله همچنان به شتاب گیری ادامه داده و از سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت نیز عبور کرده است. او می‌گوید:

“هنوز قدرت زیادی برای این موتورسیکلت وجود خواهد داشت و من مطمئنم در ماه‌های آینده رکوردهای بهتری را ثبت خواهیم کرد”

رکورد سرعت سریع ترین موتورسیکلت بخار دنیا شکسته شد!

موتورسیکلت بخار این زن و شوهر را می‌توان یک درگستر کامل دانست. شکی وجود ندارد که گراهام از خطرات راندن چنین وسیله پرقدرتی آگاه بوده است هرچند برخلاف اکثر موتورسیکلت‌های درگ نیازی به میله نگه داشتن موتورسیکلت نبوده زیرا نیروی تولیدی به چرخ عقب فرستاده نشده و بنابراین بخش جلوی موتورسیکلت بخار این زوج بالا نرفته است.

با سبز شدن چراغ‌ها او همه تلاش خود را صرف ثبت رکورد سرعت جدید کرده است. شتاب گیری این وسیله دو چرخ بسیار سریع بوده است.

چنین موتورسیکلتی با قوای محرکه بخار ما را به یاد موشک زمینی اسکات تراکس می‌اندازد که حدود ۱۰ هزار اسب بخار قدرت داشت و راننده آن مدعی بود در عرض ۵ ثانیه به سرعت حدود ۷۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

اگرچه موتورسیکلت نیروی طبیعت گراهام و دیان قدرت بسیار کمتری دارد اما از نظر شتاب گیری بسیار گیرا عمل می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که سریع‌ترین موتورسیکلت تاریخ در مسافت ۴۰۰ متر از هیدروژن پراکسید به عنوان سوخت استفاده کرده است.

این موتورسیکلت مسافت یاد شده را زیر ۵ ثانیه طی کرده تا تاریخ‌ساز شود. راننده این هیولا در آخرین تلاش خود زمان ۴.۹۷۶ ثانیه و سرعت ۴۶۷.۵۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی