پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

کدام خودروها در بازار امروز ارزان شدند؟

قیمت خودرو امروز نیز همانند ایام گذشته به روند نزولی خود ادامه داد و این روند بیشتر در بازار خودروهای داخلی نمایان بود.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

قیمت خودرو همچنان از قیمت دلار بیشترین اثرپذیری را دارد، به همین علت می‌توان گفت که مهم‌ترین شاخص برای نوسانات قیمت خودرو قیمت ارز است و اخبار موضوعاتی مثل واردات خودرو تنها جنبه مسکن برای تسکین موقت را دارند، چراکه منطبق با آخرین آمار های منتشر شده تنها ۲۸۰ دستگاه خودرو در سه ماهه نخست امسال وارد کشور شده است، در حالی که قرار بود تا پایان بهار امسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.

قیمت خودروهای داخلی

امروز بازار خودروهای داخلی برای محصولات سایپا در رکود بود، اما در سوی دیگر محصولات آبی‌پوشان جاده مخصوص شامل کاهش قیمت شدند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، در بازار امروز نسبت به روز گذشته ۲ میلیون تومان کاهش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد و با قیمت نهایی ۴۷۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک، لوکس‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو نیز همانند ارزان‌ترین هاچ‌بک این شرکت امروز با ۲ میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شد تا با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شود.

تارا اتوماتیک، لوکس‌ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو با ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت پرچم‌دار بیشترین کاهش قیمت بین محصولات داخلی بود، این خودرو امروز با قیمت ۷۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

بازار خودروهای مونتاژی پس از اعلام قیمت‌های مصوب توسط شورای رقابت، به نوعی درگیر روند نزولی مداوم شد به شکلی که روزانه بین ۲ تا ۵ خودرو دست‌خوش کاهش قیمت می‌شوند.

جک j۴، ارزان‌ترین سدان مونتاژی کشورامروزهم همانند روزهای گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد تا با ۵ میلیون تومتن کاهش قیمت با قیمت نهایی ۷۲۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شود.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، کراس‌اوور گروه بهمن امروز با ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت عنوان بیشترین کاهش قیمت را برای خود رقم زد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد امروز خرید و فروش شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومان می‌توان گفت که بازار خودرو نیز تحت تاثیر قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد و تنها برخی خودروهایی که متقاضی بیشتری در بازار دارند، شامل کاهش قیمت بیشتری نسبت به خودروهای هم‌رده خود خواهند شد.

برای مثال خودروهایی مثل پراید، کوییک و ۲۰۶ تیپ ۲ در چند هفته اخیر بیشترن میزان کاهش قیمت را نسبت به دیگر محصولات ایرانی داشتند و احتمال می‌رود که این روند در این هفته نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی