پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار فروش خودرو

بازار خودرو در نقطه ایست!

قیمت خودرو امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲ نیز همانند روز گذشته از نوسانات چشم‌گیری برخوردار نیست. اغلب خودروها در ثبات قیمتی بوده و تعداد محدودی، بالا و پایین بسیار جزئی دارند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

قیمت خودرو امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲ تغییرات چشم‌گیری ندارد. در بازار خودروهای داخلی، تغییرات قیمتی بسیار جزئی دیده می‌شود؛ اما در بازار خودروهای مونتاژی، ثبات بر اکثریت بازار حاکم است.

تسریع روند تحویل خودروهای وارداتی و آغاز مرحله سوم فروش سامانه یکپارچه در روزهای آینده، در کنار لغو مجوز افزایش قیمت درب کارخانه خودروسازان، می‌تواند از عوامل افت قیمت خودرو در بازار باشد. البته که طی دو روز گذشته، روند قیمت‌ها تقریباً ثابت بوده و تغییرات چشم‌گیری مشاهده نمی‌شود.

طبق قیمت‌های اعلامی وب‌ سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییرات جزئی را تجربه می‌کند.قیمت خودروهای داخلی، اغلب ثابت است، اما میزان افت وخیز قیمتی نیز بسیار ناچیز گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخلی به شمار می‌رود که همانند روز گذشته، تنها یک میلیون تومان افزایش قیمتی دارد و به نرخ ۳۴۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا محسوب می‌شود که برخلاف کوییک S، یک میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرده و به نرخ ۵۸۴ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای از دیگر هاچ‌بک‌های بازار بوده که رکورددار افزایش قیمت در بازار است. این هاچ‌بک محبوب فرانسوی نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان گران‌تر و با قیمت ۶۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ جزو معدود خودروهای بازار به شمار می‌رود که افزایش قیمت ناچیزی را تجربه می‌کند. این خودرو تنها یک میلیون تومان پایین‌تر از روز گذشته و با نرخ ۷۳۴ میلیون تومان معامله می‌شود.قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار از نوسان ناچیزی برخوردار است.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ از سدان‌های بهمن موتور به شمار می‌رود که توقف تولید خورده و از زمانی که به زیر کانال یک میلیارد تومان رسید، با همان نرخ ۹۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.چری آریزو ۵ توربوشارژ جدید یکی از محصولات مونتاژی مدیران خودرو بوده که روز گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت، امروز نیز همان افزایش را تجربه کرده و وارد کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شد.

هایما S۵ دنده اتوماتیک یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که از آغاز امروز با افزایش ۵ میلیونی، وارد کانال یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان شد.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره که جزو کراس‌اوورهای محبوب گروه بهمن به شمار می‌رود که روز گذشته افت قیمت ۱۰ میلیونی را تجربه کرده بود، از آغاز روند معاملات امروز نیز پنج میلیون کاهش داشته و به نرخ یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است.

انتشار اخبار مربوط به تسریع روند تحویل خودروهای وارداتی از یک سو، راه‌اندازی دور سوم فروش سامانه یکپارچه از سوی دیگر و تکذیب افزایش نرخ‌های درب کارخانه، در کنار ثبات نسبی نرخ دلار می‌تواند باعث افت دوباره قیمت خودرو در بازار شود. البته همان‌طور که اشاره شد، به دلیل اینکه افت قیمت خودرو نسبت به افت نرخ دلار، تقریباً برابر است، احتمال افت قیمت چشم‌گیر در بازار بسیار پایین پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی