پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هاوال بیگ

هاوال بيگ داگ، شاسی بلند مكعبی با ظاهری جديد معرفی شد

هاوال مدل 2024 شاسی بلند آفرودی محصول جدید خود بیگ داگ را به بازار معرفی کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

این محصول اس یو وی Big Dog مدل جدید با تغییراتی جزئی در نمای بیرونی برای فروش به بازار چین می آید.

مدت زیادی از انتشار تصاویر رسمی هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴ توسط شرکت هاوال نمی‌گذرد که حالا این شاسی بلند آفرودی رسماً معرفی شده است.

این خودرو که به‌عنوان مدل ۲۰۲۴ هاوال بیگ داگ به نمایش گذاشته شده، نسخه فیس لیفت نسل اول این شاسی بلند محسوب می شود و ارتباطی با نسل دوم آن ندارد.

نسل دوم بیگ داگ اواخر سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودرو گوانگژو از آن رونمایی شد و با عنوان «هاوال بیگ داگ ۲» از آن یاد می‌شود.

هاوال بیگ

بیگ داگ مدل ۲۰۲۴ شاسی بلندی کامپکت محسوب می‌شود که ۴۶۲۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین دو محور آن به ۲۷۳۸ میلی‌متر می‌رسد.

بیگ داگ جدید هرچند یک نسخه فیس لیفت است تغییراتی جزئی را نیز به همراه دارد؛ چه در ناحیه جلو و چه در ناحیه عقب. جلوپنجره این اس یو وی چینی حالا میله‌های نقره‌ای کلفت‌تری دارد که روی میله بالایی نوشته بزرگ HAVAL دیده می‌شود. چراغ‌های گِرد جلو هم دست‌ نخورده باقی مانده‌اند که بخشی کلیدی از طراحی رترو این خودرو هاوال هستند. در تکمیل ماهیت آفرودی بیگ داگ، در قسمت پایینی نمای جلو آن یک صفحه محافظ قرار گرفته است.

در نمای عقب بیگ داگ فیس لیفت چراغ‌های عقب تیره‌شده متصل به هم از طریق نوار عریض مشکی، اسپویلر کوچک و خروجی‌های اگزوز مخفی به چشم می‌خورند. چراغ‌های عقب که میان آن‌ها هم نوشته برجسته HAVAL جا گرفته، در نگاه از دور حالت U برعکس را دارند. رینگ‌های 5 پر، باربند سقفی، پنل مشکی در قسمت

رکاب و فضای زیاد طاق چرخ را به‌عنوان ویژگی‌های مهم دیگر طراحی نمای بیرونی Big Dog باید ذکر کرد.

کابین شاسی بلند آفرودی هاوال تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. داخل این خودرو چینی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار دارد و یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۱۰.۲۵ اینچی هم پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال اطلاعات ضروری را به راننده نشان می‌دهد.

هاوال بیگ

فرمان هاوال  هم از نوع ۳ پر تماماً گِرد است.

در کنسول مرکزی و پنل‌های درب‌های هاوال نیز تریم چرم بیشتری به کار رفته و جا دستی و دریچه‌های هوای مربعی تریم نارنجی‌رنگ دارند. بین امکاناتِ در اختیار راننده هم نمایشگر هدآپ، سیستم کمک‌ راننده پیشرفته سطح ۲ و صفحه شارژ بی‌سیم مواردی بی نظیر هستند.

دو پیشرانه با حجم ۱.۵ و ۲ لیتری برای تامین نیرو محرکه هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴ در دسترس است و نمونه ۱.۵ لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتون متر را دارد و یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته برای انتقال نیرو آن در نظر گرفته شده است. نمونه ۲ لیتری هم که با گیربکس دوکلاچه ۹ سرعته همراه است، می‌تواند ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

هاوال بیگ

برند هاوال اخیراً نیز نسخه جدید شاسی بلند H6 را  معرفی کرد که از چهره جدیدی و جذابی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی