پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا کمری

رونمایی از تویوتا کمری ۲۰۲۴ با تغییرات چشمگیر!

تویوتا از مدل ۲۰۲۴ سدان کمری رونمایی کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

به نظر می‌رسد این خودروساز ژاپنی در حال آماده شدن برای معرفی نسخه کاملاً جدیدی از Camry است.

تویوتا چند ماه قبل از پایان عرضه کمری در ژاپن خبر داد که با میزان فروش کم این سدان در این منطقه چندان دور از انتظار نبود. در ایالات متحده اما وضعیت کمری تفاوت دارد و این محصول تویوتا که جزو معدود سدان‌های مرسوم باقی مانده در بازار آمریکا است، حتی رشد بیش از ۱۰ درصدی فروش را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است. اخیراً هم تویوتا به‌صورت رسمی مدل ۲۰۲۴ سدان کمری را معرفی کرد که بدون هرگونه تغییری روانه بازار خواهد شد. بر همین اساس، می‌توان نتیجه گرفت که تویوتا نسخه‌ای کاملاً جدید یا حداقل فیس لیفتی را برای مدل ۲۰۲۵ در نظر دارد.

نسل کنونی تویوتا کمری که هشتمین نسل آن بر شمرده می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به بازار راه پیدا کرد. حالا که ۶ سال از عرضه این نسل به بازار برای اولین بار می‌گذرد، تویوتا تصمیم گرفته است که عرضه نسل جدید خود را معرفی کند که این موضوع کاملاً قابل انتظار بود.

کمری مدل ۲۰۲۴ هم در انواع و اقسام تریم‌ها با پیشرانه‌های مختلف عرضه می‌شود. به‌طور دقیق، این سدان ژاپنی دارای ۱۸ نسخه مختلف خواهد بود؛ از نسخه پایه LE با قیمت حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار تا XSE با قیمت تقریباً ۳۲ هزار دلار. تمامی نسخه‌ها از جمله این دو نسخه و SE Nightshade و XLE با افزایش قیمت جزئی ۱۰۰ دلاری مواجه شده‌اند. همه این‌ها هم از پیشرانه ۴ سیلندر با سیستم دیفرانسیل جلو به‌صورت استاندارد و سیستم دو دیفرانسیل در قالب آپشن بهره می‌برند.

تویوتا کمری

کمری همچنین مجموعه‌ای از تریم‌های هیبرید دارد که البته فقط با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس قرار می‌گیرند. LE Hybrid با قیمت حدود ۲۹ هزار دلار تریم هیبرید پایه این سدان در نظر گرفته می‌شود و SE Hybrid ،SE Hybrid Nightshade ،XLE Hybrid و XSE Hybrid بقیه تریم‌هایی‌اند که مجهز به پیشرانه هیبریدند. کمری‌های هیبرید دارای بازدهی بالایی‌اند و بنا به گفته تویوتا، در یک سیکل ترکیبی فقط ۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند. البته افزایش قیمت این تریم‌ها به ۲۰۰ دلار می‌رسد.

دست آخر مشتریان به نسخه‌های ۶ سیلندر تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴ دسترسی خواهند داشت. TRD با قیمت نزدیک به ۳۴ هزار دلار، ارزان‌ترین تریم این سدان با پیشرانه ۶ سیلندر است و قیمت کمری هیبرید با تریم XSE V۶ به ۳۷ هزار دلار می‌رسد. کمری با اتکا به پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خود می‌تواند ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌های هیبرید این سدان هم مثل نسخه‌های بنزین‌سوز ۴ سیلندر آن افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را به خود دیده‌اند.

شواهد و قرائن حکایت از این دارند که پیشرانه ۶ سیلندر کنونی تویوتا کمری در آینده جای خود را به مجموعه‌ای از پیشرانه‌های هیبرید خواهد داد؛ همان‌طور که تویوتا چنین رویکردی را برای کراون، سدان دیگر خود در پیش گرفته است.

به نظر می‌آید که کمری جدید المان‌هایی را از طراحی کراون قرض خواهد گرفت و کابینی کاملاً جدید هم جزو انتظارات است؛ البته به شرطی که تویوتا ارگونومی مثال‌زدنی نسخه کنونی کمری را کماکان دست‌نخورده باقی بگذارد.

تویوتا در چند مدت اخیر پیکاپ تاکوما مدل ۲۰۲۴ نسل جدید را با طراحی جذاب جدید، پیشرانه هیبرید و… به نمایش گذاشت. همچنین از نسل جدید کراس اوور C-HR پرده‌برداری کرد که طراحی بحث‌برانگیز از جمله ویژگی‌های آن است.

این خودروساز ژاپنی حتی بازگشت تویوتا لندکروز به بازار آمریکا طراحی متفاوت را تایید کرد و از عرضه نسخه هیبرید پیکاپ هایلوکس در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی