پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمریکا

آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۳ کدام خودروها را بیشتر خریده‌اند؟

لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا منتشر شد و طبق آن می‌توان به این پرسش پاسخ داد که مردم آمریکا در سال ۲۰۲۳ کدام خودروها را بیشتر خریداری کردند.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

بررسی‌ها نشان می‌دهند که مشکلات تامین قطعات در صنعت خودرو طی سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده و خودروسازان نیز توانستند تولیدات خود را برای پاسخ بهتر به تقاضای مشتریان افزایش دهند. در همین راستا به‌تازگی لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا منتشر شده که بر اساس این لیست می‌توانیم متوجه شویم که مشتریان آمریکایی در سال ۲۰۲۳ کدام خودروها را بیشتر خریده‌اند؟

پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳

لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد به‌جز گروه استلانتیس، سایر خودروسازان نظیر هوندا، تویوتا، فورد و جنرال موتورز که سهم زیادی از بازار آمریکا دارند، توانستند فروش خود را افزایش دهند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ۱۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا آشنا می‌شویم.

1.‌ فورد سری اف – Ford F-Series

آمار فروش: ۷۵۰ هزار و ۷۸۹ دستگاه

فورد سری F در رتبه نخست لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا به چشم می‌خورد. این خودرو در سال 2023 توانسته به آمار فروش 750 هزار و 789 دستگاهی دست پیدا کند که نسبت به سال 2023 از رشد 15 درصدی در فروش این پیکاپ حکایت دارد. فورد سری اف در حالی رکورد پرفروش ترین خودرو بازار آمریکا را به خود اختصاص داده که از این تعداد 24 هزار و 165 دستگاه سهم نسخه برقی F150 لایتنینگ است.

2. شورلت سیلورادو – Chevy Silverado

آمار فروش: ۵۴۳ هزار و ۳۱۹ دستگاه

شورلت سیلورادو به‌عنوان یک پیکاپ سایز بزرگ آمریکایی که در نسخه‌های سنگین و نسخه سبک ۱۵۰۰ به فروش می‌رسد، در سال ۲۰۲۳ میلادی فروش ۵۴۳ هزار و ۳۱۹ دستگاهی را ثبت کرده که نسبت به سال قبل رشد ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. البته فروش مدل‌های سنگین این خودرو ثابت بوده و فروش مدل‌های ۱۵۰۰ آن نسبت به قبل رشد پیدا کرده است.

3. رم پیکاپ – Ram Pickup

آمار فروش: ۴۴۴ هزار و ۹۲۶ دستگاه

رم پیکاپ در حالی در جایگاه چهارم لیست پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۳ بازار آمریکا قرار گرفته است که فروش آن در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ همانند بسیاری از محصولات گروه استلانتیس حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده است. ضمن این‌که نسخه ارتقا پیدا کرده این پیکاپ آمریکایی به‌زودی روانه بازار خواهد شد که می‌تواند میزان فروش آن را در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش دهد.

4. تویوتا رافور – Toyota RAV4

آمار فروش: ۴۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاه

تویوتا رافور با آمار فروش ۴۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاه توانست لقب پرفروش ترین خودرو غیرپیکاپ بازار آمریکا را از آن خود کند و همچنین در جایگاه چهارم لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ جای بگیرد. فروش این خودرو نیز نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

5. تسلا مدل وای – Tesla Model Y

آمار فروش: ۳۸۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه

سال ۲۰۲۳ یکی از بهترین سال‌های تسلا مدل Y از لحاظ فروش بود؛ چرا که در این سال به آمار فروش ۳۸۵ هزار و ۹۰۰ دستگاهی دست پیدا کرده که از افزایش چشمگیر ۷۰.۹ درصدی فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۳ حکایت دارد. تسلا مدل وای در حالی در جایگاه پنجم لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است که به‌همراه تسلا مدل ۳ تنها خودروهای برقی این لیست محسوب می‌شوند.

6. هوندا سی آر وی – Honda CR-V

آمار فروش: ۳۶۱ هزار و ۴۵۷ دستگاه

با وجود این‌که هوندا در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل محدودیت‌های تامین قطعات نتوانست فروش بالایی را کسب کند، اما هوندا CR-V در سال ۲۰۲۳ به آمار فروش ۳۶۱ هزار و ۴۵۷ دستگاه دست یافت که از رشد ۵۱.۸ درصدی آن حکایت دارد.

7. جی ام سی سییرا – GMC Sierra

آمار فروش: ۲۹۵ هزار و ۷۳۷ دستگاه

جی ام سی سییرا که آن را به‌عنوان برادر دوقلوی شورلت سیلورادو می‌شناسند، توانست در سال ۲۰۲۳ به فروش ۲۹۵ هزار و ۷۳۷ دستگاهی دست پیدا کند که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۲۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

8. تویوتا کمری – Toyota Camry

آمار فروش: ۲۹۰ هزار و ۶۴۹ دستگاه

تویوتا کمری با وجود این‌که میزان فروش آن در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است، اما کماکان با آمار فروش ۲۹۰ هزار و ۶۴۹ دستگاه به‌عنوان پرفروش ترین خودرو سواری بازار آمریکا محسوب می‌شود.

9. نیسان روگ – Nissan Rogue

آمار فروش: ۲۷۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه

نیسان روگ در سال ۲۰۲۳ به آمار فروش ۲۷۱ هزار و ۴۵۸ دستگاهی دست پیدا کرد که از رشد ۴۵.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد. چنین آماری، این شاسی بلند ژاپنی را در جایگاه نهمین خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار داده است.

10. جیپ گرند چروکی – Jeep Grand Cherokee

آمار فروش: ۲۴۴ هزار و ۹۵۹ دستگاه

جایگاه دهم لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ به جیپ گرند چروکی تعلق دارد. فروش این خودرو در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۹.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی