پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آغاز تولید انبوه سورن توربوشارژ

آغاز تولید انبوه سورن توربو شارژ + مشخصات

مراسم آغاز تولید انبوه سورن توربو شارژ با حضور حجت السلام والمسلیمن ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با دهه مبار فجر آغاز شد. در این مراسم همچنین دکتر  نوروز زاده رییس سازمان گسترش، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

مراسم آغاز تولید انبوه سورن توربو شارژ با حضور حجت السلام والمسلیمن ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با دهه مبار فجر آغاز شد.

در این مراسم همچنین دکتر  نوروز زاده رییس سازمان گسترش، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران ارشد و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو حضور داشتند.

پروژه موتور توربو شارژحاصل تلاش متخصصان و مهندسان مرکز تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو است که مراحل طراحی و نمونه سازی  آن به پایان رسیده و تولید انبوه این موتور روی خودرو سورن  از امروز آغاز شد.

ارتقای سازمان و رضایت مشتری، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، جهش عملکرد قوای محرکه، توسعه بازار و ارتقای دانش فنی از نتایج این پروژه است.

آغاز تولید انبوه سورن توربو_یکه زارع

مشخصات سمند سورن توربو شارژ

قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو گفت: سورن مجهز به موتور توربوشارژ سرعت صفر تا 100 را در 10 ثانیه طی می کند و مصرفی حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، كیوان وزیری كه در آیین آغاز تولید انبوه سورن توربوشارژ حضور داشت، با بیان این مطلب اظهار داشت: فناوری توربوشارژ از آخرین روش های بهبود كیفیت عملكرد موتور است كه ورود هوای بیشتر به سیستم احتراقی و همچنین قدرت و گشتاور بالاتری را در اختیار ما قرار می دهد.
این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ساخت موتور توربو شارژ بعد از 2 سال مداوم تحقیق و مطالعه و تلاش زیاد کارکنان شرکت، یك «جهش صنعتی» و «نماد علم و فناوری روز جهان» به شمار می رود.
وزیری با اشاره به بهره گیری خودروسازان روز جهانی از فناوری توربو شارژ در تولید قوای محركه گفت: ورود 30 برابری هوای بیشتر به محفظه احتراق و بهبود 40 درصدی راندمان موتور، از جمله موارد مهم در این فناوری به شمار می رود که اکنون قریب به اتفاق خودروسازان جهان از آن استفاده می کنند.
مدیر پروژه سورن توربوشارژ، خلاقیت و نوآوری، اهداف و مسئولیت های اجتماعی و رضایت مشتری را از نتایج توسعه این فناوری در ایران خودرو دانست و گفت: موتور توربوشارژ با مصرف 3/7 لیتر در صد كیلومتر، 155 اسب بخار توان و 215 نیوتن متر گشتاور دارد و با حجم 1700 سی سی معادل 2400 سی سی كار می كند و سطح آلایندگی آن برابر یك موتور 1600 سی سی است.
وی استاندارد این موتور را یورو4 ذكر و تصریح کرد: 36 تا 40 درصد افزایش توان، 40 درصد افزایش گشتاور، هفت درصد كاهش مصرف سوخت و 13 درصد كاهش آلاینده های خروجی از دیگر نتایج بهره گیری از موتور توربوشارژ است.
قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو افزود: در توسعه فناوری توربوشارژ علاوه بر اضافه شدن توربوشارژ، گیربكس، سیستم مدیریت موتور، سیستم های سوخت رسانی و هوا رسانی، اگزوز، خنك كاری و شبكه برق و الكترونیك طراحی شده و تغییر كرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه آینده ایران خودرو این فناوری در موتورهای دوگانه سوز، سی ان جی و موتورهای نسل جدید به كار گرفته و پلتفرم ملی منطبق با فناوری توربوشارژ طراحی و و در بیشتر محصولات ایاران خودرو تولید خواهد شد.

منبع: اخبار خودرو / پرشین خودرو

مروری بر اولین سمند توربوشارژ در ایران

موتور توربو شارژ ملی بر روی سمند سورن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی