پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گاک امپاو

گک امپاو ؛ سدان جدید تمام اسپرت چینی!

گاک امپاو یکی از اسپرت ترین سدان های چینی است.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

باتوجه به سدان هایی که تا کنون از صنعت خودرو چین دیده ایم، امپاو را باید زیبا، جذاب و جسور توصیف کرد. این سدان حتی در زوایای بدنه شباهت هایی به مرسدس بنز و لکسوس هم دارد.

در قسمت عقب از 4 خروجی اگزوز استفاده شده که تاکید بر ذات اسپرت گک امپاو دارد. اما امپاو مانند بسیاری از چینی ها دیگر قلبی 1.5 لیتری دارد. این 4 سیلندر توربوشارژ برابر با 174 اسب بخار خروجی و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده است. گک امپاو طی 7 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

هنگامی که پای خود را روی پدال گاز امپاو فشار دهید، صدای غرش لذت بخش پیشرانه در کابین پخش می شود که البته این صدای طبیعی پیشرانه نیست بلکه سیستم صداسازی هوشمند است که حال و هوای اسپرتی را برای مالک خودرو ایجاد کند!

این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4700 میلیمتر در طول، 1850 میلیمتر در عرض و 1432 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2736 میلیمتر است.

رینگ های آلومینیومی 18 اینچی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود. سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. تعلیق عقب و جلو نیز از نوع مستقل است.
GAC بر طراحی اسپرت و موفق امپاو تاکید دارد و به ضریب درگ فوق العاده کم CD0.26 اشاره کرده است.

در طراحی فضای کابین نیز رویکرد اسپرت مدنظر قرار داشته است. استفاده از طرح فیبرکربن و رنگ مکمل که در خودروهای اسپرت مورد توجه قرار دارد، اینجا هم مشاهده می شود.

تعویض کننده با طراحی جوی استیک مانند، فرمان پایین تخت، نمایشگر 7 اینچی اطلاعات کیلومتر و 10.25 اینچی تنظیمات سرگرمی در قابی یکپارچه، شارژر بی سیم و استارت دکمه ای بخش دیگری از جذابیت های کابین گک امپاو هستند.

گرافیک جذابی نیز برای نمایشگرها هنگام استارت خودرو و نمایش اطلاعات در نظر گرفته شده است.

سیستم بهبود هوای داخل کابین، سیستم تهویه اتوماتیک، تعویض دنده پشت فرمان، فرمان چرم، گرم کن صندلی های ردیف جلو، تنظیم الکتریکی 6 جهته صندلی راننده، سانروف الکتریکی، سوکت 12 ولت ردیف جلو، نورپردازی داخلی مالتی کالر و… از دیگر ویژگی های کابین امپاو هستند.

از امکانات ایمنی امپاو باید به: هدلایت اتوماتیک، تنظیم الکتریکی آینه های جانبی به همراه تاشو خودکار و گرم کن، سنسور باران، پایداری الکترونیکی، ای بی اس، ئی بی دی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نشانگر فشار باد لاستیک، سنسور پارک عقب، سنسور هشدار برخورد جلو، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی هوشمند علائم ترافیکی مسیر و… اشاره کنیم.

این خودرو در بازار امارات و قطر حدود 25 هزار دلار قیمت دارد.

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی