پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Fj کروز چینی

Fj کروز چینی از راه رسید!

در آستانه رونمایی از لئوپارد ۵ – Leopard ۵، کمپانی بی وای دی تصاویر تازه‌ای از آن منتشر کرد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

فَنگ چِنگ بائو (FCB) به‌عنوان یکی از سه برند پریمیوم بی وای دی (BYD)، روز ۲۵ مرداد از لئوپارد ۵ رونمایی خواهد کرد. این SUV پس از آن، با حضور در نمایشگاه خودرو چنگدو، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

درباره یک شاسی بلند برقی هیبرید صحبت می‌کنیم که در ۴ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تا جایی که می‌دانیم، این خودرو روی پلتفرم DM-o hybrid بی‌وای‌دی ساخته شده و دارای یک موتور الکتریکی ۵۰۰ کیلوواتی است. ظرفیت باتری آن هنوز مشخص نیست؛ اما گفته می‌شود شعاع حرکتی آن با شارژ کامل و باک پُر، به ۱۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. البته ظاهرا موتور احتراقی خودرو، نیرویی به چرخ‌ها نمی‌رساند و فقط نقش ژنراتور را ایفا می‌کند.

لئوپارد ۵ با زبان طراحی جدیدی ساخته شده که FCB آن را Leopard Power Aesthetics می‌نامد. در تصاویر، یک SUV به‌اصطلاح جعبه‌ای را می‌بینیم که حدود ۵ متر طول دارد و هر آنچه از یک خودروی آفرود انتظار داریم: شامل سپرهای ستبر، ریل سقفی، لاستیک زاپاس کانتیننتال نصب شده روی درب عقب و یک لوگوی بزرگ روی جلوپنجره!

در بالای گلگیر جلو هم قطعه‌ای دیده می‌شود که شاید سنسور لیدار باشد. سیستم تعلیق استفاده شده در لئوپارد ۵ نیز احتمالا Disus-P بی‌وای‌دی است.

تصاویر رسمی کابین خودرو هنوز بیرون نیامده؛ ولی عکس‌های لو رفته، از وجود یک نمایشگر LCD برای پشت آمپر و یک نمایشگر کنترل مرکزی بزرگ خبر می‌دهند. دکمه‌های فیزیکی زیادی هم روی فرمان دیده می‌شود. همچنین پیداست که خیلی از قسمت‌های داخل کابین، پوشش چرمی دارند.

Fj کروز چینی

هر چه باشد، این یک خودروی لوکس چینی است و BYD هم رویکرد سنتی‌تری برای طراحی داخلی محصولات خود دارد؛ برخلاف برخی از خودروسازان جوان‌تر چینی که با دنباله‌روی از تسلا، فضای داخل کابین محصولات خود را ساده و مینیمالیستی می‌سازند.

قیمت بی وای دی لئوپارد ۵

لئوپارد ۵ در بازار چین با خودروهایی نظیر مرسدس بنز کلاس G، گریت وال تانک ۵۰۰ و تویوتا پرادو رقابت خواهد کرد. قیمت پیش‌بینی شده‌ی آن، بین ۵۵ هزار تا ۸۳ هزار دلار است. این در حالیست که خودروهای عرضه شده تحت برند اصلی BYD، معمولا زیر ۴۰ هزار دلار قیمت دارند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی