پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قاتل بوگاتی و کونیگزگ متولد شد / Zenvo Aurora

این روزها که از هر گوشه و کناری یک خودروساز کوچک با یک سوپراسپرت الکتریکی ظهور می کند، خودروساز دانمارکی Zenvo که سالهاست با هایپرکار St1 شناخته شده است، حالا با هایپرکار جدید به نام Aurora با نیرومحرکه نیرومند بنزینی، باز بر سر زبان ها افتاده است.

سامیار راشد
شنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

هایپرکار جدید Zenvo آمار و ارقام شگفت انگیزی دارد. از مشخصات فنی آن که بگذریم به قیمت آن می رسیم که از 2.83 میلیون دلار شروع می شود و قرار است که مجموعا تعداد 50 دستگاه از آن به تولید برسد. تولید آن نیز از سال 2026 آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هر دو نسخه Aurora از موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری با چهار توربوشارژر بهره می برند که توسط Mahle تأمین می شود. این موتور نیرومند می تواند 1250 اسب بخار را تولید کند و تا 9800 دور در دقیقه دور بگیرد.

نسخه Agil از این مدل که دارای محور محرک عقب است از یک موتور الکتریکی نیز بهره می برد که می تواند 1450 اسب بخار نیرو و 1400 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 365 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نسخه Tur این مدل به دو موتور الکتریکی دیگر هم مجهز است تا توان خروجی به 1700 اسب بخار و گشتاور آن به 1700 نیوتون متر افزایش یابد. شتاب صفر تا صد این نسخه 2.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن، 450 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در هر دو نسخه نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته به زمین منتقل می شود فقط تفاوت در ضریب بین دنده ها و مپینگ تعویض دنده است. نسخه Agil با وزن 1300 کیلوگرم در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت می تواند 880 کیلوگرم نیروی داون فورس تولید کند. نسخه Tur به دلیل وجود دو موتور الکتریکی بیشتر 1450 کیلوگرم وزن دارد.

نسخه Agil با یک باله بزرگ در عقب، ظاهر اسپرت تری دارد و نسخه Tur ظاهر تر و تمیز تری را به خود گرفته است.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی