پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی Revuelto / جانشین آونتادور با 1000 اسب بخار

رونمایی یک محصول جدید از لامبورگینی، اتفاقی است که به ندرت رخ می دهد و حالا هایپرکار Revuelto برای سال 2024 پس از بیش از یک دهه جولان لامبورگینی آونتادور، مسیر موفقیت آمیز این گاو خشمگین را ادامه می دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جای نگرانی وجود ندارد چراکه Revuelto برخلاف بسیاری از […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۲

رونمایی یک محصول جدید از لامبورگینی، اتفاقی است که به ندرت رخ می دهد و حالا هایپرکار Revuelto برای سال 2024 پس از بیش از یک دهه جولان لامبورگینی آونتادور، مسیر موفقیت آمیز این گاو خشمگین را ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جای نگرانی وجود ندارد چراکه Revuelto برخلاف بسیاری از سوپراسپرت ها که به کاهش تعداد سیلندرها روی آورده اند، از همان موتور 12 سیلندر حجیم و نیرومند بهره می برد.

یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری دمش طبیعی جدید همراه با سه موتور الکتریکی، توان خروجی را به 1001 اسب بخار می رساند که از طریق گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به چهار چرخ منتقل می شود.

لامبورگینی اعلام کرده که Revuelto می تواند در عرض 2.5 ثانیه از صفر به صد برسد و در عرض کمتر از 7 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لامبورگینی Revuelto به پشتوانه موتورهای الکتریکی و مجموعه باتری کوچکش تنها می تواند 10 کیلومتر را بدون آلایندگی و مصرف سوخت طی کند.
طراحی بدنه مثل همیشه جذاب و خشن است و نماد Y را می توان در چراغهای جلو و عقب مشاهده کرد که به هویت اصلی این برند تبدیل شده است. تدابیر آیرودینامیکی بسیاری برای این خودرو در نظر گرفته شده و بیش از 400 رنگ مختلف برای آن قابل سفارش می باشد.

درحالیکه انتقادات زیادی به طراحی بدنه وارد است، کابین Revuelto در مقایسه با آونتادور کاملأ دگرگون شده و حال و هوای یک جنگنده را دارد.

حضور یک نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر عمودی 8.4 اینچی در کنسول وسط موارد عجیبی نیستند اما استفاده از نمایشگر باریک 9.1 اینچی در جلو سرنشین برای اولین بار است که در یک لامبورگینی رخ می دهد.

لامبورگینی Revuelto در اواخر سال 2024 در ایالت متحده وارد بازار می شود. هنوز قیمت آن بطور رسمی اعلام نشده ولی انتظار می رود که قیمتی بیش از 500 هزار دلار برای نسخه استاندارد داشته باشد که رقم بالایی است و طبیعتأ این رقم با توجه به آپشن ها می تواند تا 600 هزار دلار هم بالا برود.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی