تلاش اتوبوسرانی برای ارائه اینترنت در اتوبوس ها

شاید ارائه اینترنت در اتوبوس در بسیاری از کشورهای پیشرفته امری رایج باشد اما تاکنون این امر در ایران محقق نشده است، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در همین راستا از مذاکره با اپراتورها خبر داد.

پیمان سنندجی درخصوص راه‌اندازی خط ویژه بهشتی- مطهری با بیان اینکه این یکی از 5 خط فرامنطقه‌ای ما است، گفت: این خطوط به لحاظ کارکردی مشخصات خطوط بی‌آرتی را دارد، اما به نحوی نیستند که ایزوله شده و دارای خطوط ویژه به صورت گاردریل باشند.
وی ادامه داد: معمولا از طریق خط‌کشی‌هایی که روی زمین کشیده می‌شود، مشخص می‌کنیم؛ این مسیر خط ویژه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های سال آینده بتوانیم این خط را تا آخر سال راه‌اندازی کنیم.
سنندجی همچنین با اشاره به نصب تابلوهای خطوط بریل در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اظهار کرد: این تابلوها مرتبط با نابینایان است که برنامه‌های لازم برای نصب آن انجام شده و با انجمن نابینایان نیز در ارتباط هستیم و امیدوارم تا پایان سال جاری این تابلوها در خط 1 اتوبوسرانی (چهارراه تهران‌پارس- آزادی) افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر نصب اینترنت در اتوبوس با یادآوری اینکه یک بار اینترنت را در برخی اتوبوس‌ها نصب کردیم، اما به دلایلی نتوانستیم آن را ادامه بدهیم،‌ خاطرنشان کرد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از جمله شرکت‌های داخلی همچون همراه اول و رایتل در این راستا به ما مراجعه کردند که اکنون در حال مذاکره با این شرکت‌ها هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در مسیر مراکز دانشگاهی بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم، هرچند که زمان انجام این کار مشخص نیست.

سنندجی تاکید کرد: نصب اینترنت در ایستگاه‌ها مسائل حقوقی خاص خود را دارند و ما به شدت پیگیر مساله هستیم و به دلیل تجربه‌های موفقی که داشتیم، امیدواریم بتوانیم؛ این اقدام را هرچه سریع‌تر انجام دهیم.

نوسازی 100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده طی سال جاری

مدیرعامل شرکت واحد با اشاره به نوسازی 100 دستگاه مینی‌بوس با بودجه این شرکت افزود: امیدواریم تا آخر سال بتوانیم نیمی از کار را انجام دهیم و در این راستا با شرکت‌های خودروساز جلساتی داشته و به نتیجه رسیدیم.

سنندجی با بیان اینکه این نوسازی از طریق کمک‌های شرکت واحد و خود راننده‌ها انجام شده و متاسفانه از طرف دولت هیچ کمکی به ما نشده است، بیان کرد: باید سالی هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شد که 500 دستگاه صرف امور توسعه‌ای و 500 دستگاه دیگر صرف امور بازسازی می‌شد، اما متاسفانه چنین نشد.

وی با تاکید براینکه از سال89 حتی یک دستگاه اتوبوس به ناوگان شهر تهران اضافه نشده و در حال حاضر 3 هزار اتوبوس فرسوده داریم، گفت: در این زمینه مشکلاتی به لحاظ اعتباری وجود دارد، ولی امیدوارم با خبرهای خوشی که در حوزه رفع تحریم‌ها وجود داشته است به نتیجه خوبی برسیم و دولت هم در این زمینه مشتاق است.

منبع: مهر

پاکترین اتوبوس درونشهری خاورمیانه در تهران

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!