پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زامیاد پادرا پلاس

برای وانت پادرا پلاس زامیاد چه کاربری هایی طراحی شده؟

شرکت زامیاد که قدیمی ترین تجاری ساز کشور به حساب می آید، در راستای برنامه توسعه محصولات خود، کاربری های متعددی برای پادراپلاس، محصول فعلی خود تعریف کرده که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

javankhodro
دوشنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛

پادرا پلاس، وانت باربر زامیاد که بر اساس نیسان جونیور (نیسان آبی) و فودی لئون طراحی شده، با پیشرانه چهار سیلندر بنزینی M24 که 2.4 لیتر حجم، 94 اسب بخار قدرت 187 نیوتن متر گشتاور دارد، تولید می شود. باید افزود که قدرت این پیشرانه، در صورت استفاده از گاز به جای بنزین به عنوان سوخت، به 80 اسب بخار و 160 نیوتن متر کاهش پیدا می کند. پیشرانه مورد استفاده در پادرا پلاس، استاندارد آلایندگی یورو پنج را پاس می کند.

در مورد سیستم انتقال قدرت، باید گفت که پادرا پلاس از جعبه دنده پنج سرعته دستی، با کد فنی CH S5-220/PA بهره مند است و نیروی موتور به واسطه آن، به محور عقب منتقل می شود. نوع کلاچ مورد استفاده نیز از نوع تک صفحه ای خشک با عملگر هیدرولیکی است که عملکردی به مراتب بهتر و نرم تر نسبت به نمونه های کابلی دارد. تعلیق این خودرو هم در چرخ‌های جلو از نوع دوجناغی و در چرخ‌های عقب از نوع فنر شمش است.

همانند نیسان آبی، پادرا پلاس در سگمنت وانت های متوسط قرار گرفته و قابلیت حمل بار تا حدود دو تن را دارد و مناسب برای حمل بار درون و برون شهری است. ابعاد این وانت، به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع معادل 5200 میلی متر، 1730 میلی متر و 1740 میلی متر است.

در مورد سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی پادرا پلاس، می توان گفت که زامیاد، این وانت را با تجهیزاتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل، ترمزهای دیسکی جلو، ترمزهای کاسه ای عقب، سیستم تهویه مطبوع، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه های جانبی برقی، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، شیشه بالابر برقی، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، صندلي راننده با قابليت تنظيم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم صوتی دارای بلوتوث و درگاه اتصال  USB و لاینر اتاق بار تولید و عرضه می کند.

زامیاد پادرا پلاس

پادرا پلاس لانگ

پادرا پلاس لانگ از لحاظ فنی، از همان موتور M24 مورد استفاده در پادرا پلاس بهره می برد، اما از لحاظ ابعاد، همانطور که از پسوند “لانگ” پیداست، از پادرا پلاس 50 سانتی متر بزرگتر است. ارتقای 35 سانتی متری در فاصله بین دو محور و ارتقا 15 سانتی متری اتاق بار، باعث شده تا پادرا پلاس لانگ، در کنار حفظ ظرفیت حمل بار، برای حمل کالاهای حجیم به مراتب مناسب تر از پادرا پلاس باشد. ابعاد مناسب پادرا پلاس لانگ باعث شده تا زامیاد توانایی بسیاری روی ساخت کاربری های مختلف داشته باشد. به طوری که در نمایشگاه های مختلف مربوط به خودرو و صنعت حمل و نقل، شاهد به نمایش درامدن پادرا پلاس با کاربری های مختلف، از جمله کاربری آتش نشان هستیم. در ادامه، به کاربری های متفاوت زامیاد پادرا پلاس پرداخته‌ایم.

زامیاد پادرا پلاس

پادرا پلاس لانگ با کاربری لیفتراک

جدیدترین کاربری پادرا پلاس لانگ، کاربری لیفتراک است که اخیرا در نمایشگاه حمل و نقل اصفهان رونمایی شد. زامیاد،  پادرا پلاس لانگ با کاربری لیفتراک را با همکاری شرکت ایران کاوه سایپا توسعه داده است. فضای بار پادرا پلاس لانگ با کاربری لیفتراک به گونه ای طراحی شده که هر سه طرف آن در جهت تخلیه یا بارگیری لیفتراک، امکان باز شدن دارد. این مورد نیز یک نکته مثبت برای این وانت تلقی می شود. چرا که در صورت وجود دیوار یا هر مانع دیگری در یک طرف خودرو، امکان تخلیه یا بارگیری از طرف دیگر وجود دارد.

پادرا پلاس آتش نشانی

کاربری آتش نشان از جمله کاربری های پادرا پلاس به شمار می رود که زامیاد آن را در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته است. از لحاظ ساختاری، الگوی مناسب خودرو آتش نشان در این وانت رعایت شده و این مهم، نشان دهنده پتانسیل بالای پادرا پلاس است. استفاده از زامیاد پادرا پلاس به عنوان خودرو آتش نشان می تواند مزایای خود را داشته و با توجه به ابعادش، علی الخصوص در شهرهای بزرگ، آن را گزینه ای چابک تر نسبت به کامیون و کامیونت های در حال استفاده آتش نشانی برای عملیات های سبک و نیمه سبک امداد رسانی کند.

پادرا پلاس یخچال دار

از دیگر کاربری های پادرا پلاس که می تواند به یک گزینه بالقوه در بازار خودروهای تجاری تبدیل شود، کاربری یخچال دار است. پادرا پلاس یخچال دار علاوه بر بهره مندی از ظرفیت بار ابعاد مناسب، به طور قطع قیمت کمتری نسبت به کامیونت های سبک خواهد داشت و همین مسئله، آن را به گزینه ای جذاب برای شرکت های فراورده های غذایی، دارویی و … تبدیل خواهد کرد.

زامیاد پادرا پلاس

پادرا پلاس حمل زباله

تا حالا شده که حداقل یکبار و در نیمه شب، خودروهای مستهلک حمل زباله شهرداری را در خیابان ها دیده باشیم. قیمت بالای کامیونت های جدید و عدم تضمین استهلاک و دوام آن ها در دراز مدت، شاید از جمله دلایلی است که شهرداری، تمایلی به خرید خودرو حمل زباله جدید ندارد. باید این نکته را درنظر داشت که موتور با دوام M24 مورد استفاده در پادرا پلاس و پادرا پلاس لانگ، خود را در بازار و بین مشتریان خودروهای تجاری سبک اثبات کرده است. علاوه بر این، قطعات آن در بازار به وفور موجود است و زامیاد نیز به پشتوانه خدمات پس از فروش سایپا، خدمات فراگیرتری را نسبت به سایر شرکت ها ارائه می دهد. از لحاظ قیمت نیز همانگونه که قبلا هم اشاره شد، پادرا پلاس لانگ قیمت به مراتب کمتری از کامیونت های سبک خواهد داشت.

پادرا پلاس حمل زباله

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی