پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز

حراج خودروی خاص پادشاه سوئد!

اینکه خودرویی که متعلق به پادشاه و یا دستگاه سلطنتی است به حراجی برود، امری است که زیاد پیش نمی‌آید. اما در این حراجی، فرصتی برای داشتن مرسدس بنز ۲۸۰S ۱۹۷۳، خودرویی که قبلاً به پادشاه سوئد کارل شانزدهم گوستاف تعلق داشت، فراهم می‌کند.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

کارل شانزدهم گوستاف در سال ۱۹۷۳ به تخت سلطنت سوئد رسید. به گزارش ای بی سی نیوز، او طولانی ترین پادشاه در تاریخ این کشور و اولین پادشاهی است که به مدت ۵۰ سال سلطنت کرد.

این مرسدس بنز نسبتاً از چیزی که احتمالاً از یک ماشین برای حمل و نقل انتظار دارید، فاصله دارد. ۲۸۰S نسخه پایه کلاس S در آن زمان است.

این خودرو دارای یک موتور ۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی مجهز به کاربراتور سولکس با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. در فضای داخلی این خودرو، تهویه هوا وجود ندارد.

پارلمان سلطنتی سوئد این مرسدس بنز را از مارس ۱۹۷۳ تا ژوئن ۱۹۷۹ نگه داشته است. مقداری آسیب بیرونی، رنگ خرد شده و تزئینات از دست رفته وجود دارد. پارچه صندلی راننده مقداری پارگی دارد و طبقات نیاز به تمیز کردن دارند. کیلومتر شمار خودرو عدد ۳۳۲۶۱۹ کیلومتر را نشان می‌دهد.

این نسل از کلاس S با کد اتاق W۱۱۶ شد. تولید آن از سال ۱۹۷۲ شروع شد و مرسدس بنز ۴۷۳۰۳۵ نمونه از این سدان را تا سال ۱۹۷۹ در کارخانه زیندلفینگن ساخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی