پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیات مدیره فولکس واگن

بررسی بازار ایران توسط هیات مدیره فولکس واگن در تهران

فولکس واگن با توجه به شرایط به وجود آمده با لغو تحریم قصد دارد سهمی از بازار خودرو ایران را از آن خود کند. به همین جهت اعضای هیات مدیره فولکس واگن برای بررسی بیشتر به تهران فرستاده است. هر چند پیش از توافق هسته‌ای، برخی خودروسازان کشورمان فولکس واگن را شریک اول خود می‌خواندند، […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

فولکس واگن با توجه به شرایط به وجود آمده با لغو تحریم قصد دارد سهمی از بازار خودرو ایران را از آن خود کند. به همین جهت اعضای هیات مدیره فولکس واگن برای بررسی بیشتر به تهران فرستاده است.

هر چند پیش از توافق هسته‌ای، برخی خودروسازان کشورمان فولکس واگن را شریک اول خود می‌خواندند، اما به‌دنبال رسوایی «دیزل گیت»، این شرکت خودروساز آلمانی بسیاری از پروژه‌های خود در دیگر کشورها را معلق یا متوقف کرد. با این اوضاع بسیاری از شرکت‌های خودروساز کشورمان بازهم به حضور این شرکت آلمانی در ایران امید دارند. به طوری‌که بعد از اجرای برجام بار دیگر نام شرکت‌هایی چون کرمان خودرو، ماموت و چند شرکت خصوصی برای مشارکت با فولکس به گوش رسید. از سوی دیگر خبر درخواست ۲۵۰ شرکت خصوصی و دولتی ایرانی برای همکاری مشترک با این شرکت مطرح است.

حضور هیات‌مدیره فولکس واگن در ایران برای انتخاب شریک نهایی در حالی مطرح است که حدود دو هفته پیش نیز آندریاس لنشلر، عضو هیات‌مدیره فولکس‌واگن در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی تاکید کرده که فولکس به بازار خودروی ایران امیدوار است.  در شرایطی اعضای فولکس واگن برای رصد و بررسی بازار خودرو ایران در تهران حضور دارند که گمانه‌زنی‌های بسیاری درخصوص شریک ‌نهایی این شرکت صورت گرفته است اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد کرمان خودرو به‌عنوان شریک سابق این خودروساز، گزینه اول شراکت با این شرکت باشد. با این وجود، یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو کشور در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: فولکس تاکنون شریک نهایی خود را مشخص نکرده؛ اما این خودروساز بزرگ آلمانی در حال بررسی خودروسازان خصوصی و دولتی ایرانی است و قصد دارد انتخابی استراتژیک برای ادامه فعالیت خود در ایران داشته باشد.

کرمان موتور بهترین گزینه فولکس واگن

تعرفه واردات خودرو بدون تغییر باقی ماند

پژو با حضور بنز دیگر نمی‌تواند بازار ایران را ترک کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی