پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا EV9 (1)

کیا EV9 ، کره ای پر ادعا آماده رقابت با بزرگان!

بدون شک یکی از مورد انتظارترین خودروهای امسال بود و نتیجه بقدری راضی کننده بود که توانست حتی نظر منتقدین را هم جلب کند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اولین شاسی بلند سه ریدفه برقی کیا موتورز بر پایه پلتفورم E-GMP گروه خودروسازی کیا-هیوندای ساخته شده و از سه متغیر قدرت بهره می برد و به نسل چهارم باتری مجهز شده است. نسخه پایه EV9 که با پسوند RWD عرضه می شود با باتری های 76.1 کیلوواتی و یک موتور الکتریکی می تواند 215 اسب بخار و 350 نیوتون متر گشتاور را تولید کند و در 8.2 ثانیه از صفر به صد برسد.

کیا EV9 (2)

نسخه Long Range با یک موتور الکتریکی از توان کمتری به میزان 14 اسب بخار بهره می برد ولی با یکبار شارژ می تواند 541 کیلومتر مسافت را بپیماید. و اما نسخه AWD با دو موتور الکتریکی با 380 اسب بخار و 600 نیوتون متر گشتاور می تواند صفر تا صد را در شش ثانیه بپیماید. با بوست موقت شتاب صفر تا صد این نسخه به 5.3 ثانیه کاهش می یابد. کیا EV9 با 5.01 متر طول، 1.98 متر عرض و 1.75 متر ارتفاع، درست هم اندازه کیا Telluride بوده با این تفاوت که فاصله محورهای EV9 به میزان 20 سانتی متر از Telluride بیشتر بوده و در نتیجه فضای بیشتری را در کابین در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

 

نکته جالب در مورد صندلی های ردیف دوم اینست که با 180 درجه چرخش، به سمت عقب می چرخند تا یک فضای دورهمی را در کابین ایجاد کند. کیا مدعی است که EV9 با ضریب آیرودینامیک 0.28 یکی از آیرودینامیک ترین شاسی بلندها و خودروهای بازار است که به لطف پنل یکپارچه زیر بدنه پرینت شده به روش سه بعدی و چرخهای آیرودینامیک 19 تا 21 اینچی میسر شده است.

EV9 از منظر تکنولوژی و سیستم های ایمنی دستیار راننده در زمره بهترین ها قرار دارد تا حجت را بر خریدار تمام کند. از نظر ظاهری هم باید گفت که EV9 بدون شک یکی از جذابترین شاسی بلندهای بازار است. نوار باریک نوری در جلو همراه با لنز چراغهای عمودی، جذابیت خاصی را به آن بخشیده است. همین فرم چراغ باریک در عقب نیز دیده می شود. فرم رینگ ها و ستون C نیز در نوع خود جالب هستند. کیا EV9 با مشخصات بی نظیر و ظاهر جذابش و قیمت رقابتی بدون شک بازار شاسی بلندهای الکتریکی را به تسخیر در می آورد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی