پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا EV9

خودروی کره ای جذاب ترین خودروی جهان شد!

در حاشیه نمایشگاه نیویورک بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ مشخص شد. در بین رقبای قدرتمند، یک ماشین کره‌ای جذاب عنوان خودروی سال را به دست آورد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که طی رویداد World Car Awards در حاشیه نمایشگاه خودرو نیویورک بهترین خودروهای سال در دسته‌های مختلف بر اساس رای گروهی از خبرنگاران منتخب از نقاط مختلف جهان انتخاب شدند. در این بین، یک اس یو وی کره‌ایِ تازه‌وارد موفق شد عنوان خودروی سال 2024 و همچنین یک عنوان دیگر را به دست بیاورد.

در رویداد World Car Awards هیئتی از خبرنگاران بین‌المللیِ فعال در حوزه خودرو بهترین محصولات سال را انتخاب می‌کنند. خودروهایی که در این مسابقه شرکت داده می‌شوند باید حداقل در دو بازار عمده از جمله اروپا، آمریکا، چین، ژاپن، کره، آمریکای جنوبی و هند به فروش برسند و دست کم 10 هزار دستگاه از آن‌ها در سال تولید شود.

کیا EV9، صاحب عنوان بهترین خودروی سال 2024

امسال کیا EV9، شاسی بلند تمام برقی کره‌ای توانست خودروی سال ۲۰۲۴ نام بگیرد. کانسپت این محصول جدید کیا اولین بار طی نمایشگاه خوردو لس آنجلس ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شده بود و نهایتاً سال گذشته میلادی نسخه نهایی آن وارد خط تولید کیا شد. این خودرو برای دستیابی به این عنوان رقبایی مثل ولوو EX30 و بی وای دی سیل (Seal) داشت که به‌عنوان خودروهای برتر دیگر سال جاری میلادی انتخاب شده‌اند. کیا EV9 همچنین عنوان بهترین خودرو برقی سال را کسب کرد و تنها خودرویی به حساب می‌آید که در رقابت امسال در دو بخش برنده شده است.

به نظر می‌رسد محصولات گروه هیوندای که برند هیوندای و کیا را تحت مالکیت دارد در World Car Awards به‌شدت مورد توجه خبرنگاران و فعالان قرار می‌گیرند. در سال‌های 2023 و 2022 هم به ترتیب هیوندای آیونیک 6 و آیونیک 5، دو خودرو تمام برقی جدید این خودروساز کره‌ای به‌عنوان خودروی سال انتخاب شده بودند. حتی امسال به‌جز کیا EV9 که در دو بخش اصلی درخشید، هاچ بک برقی هیوندای آیونیک 5 تیپ N هم در بخش خودروهای عملکردمحور یا پرفورمنس برنده شد.

در این رقابت همچنین بی ام سری 5 (و نسخه الکتریکی آن با نام i5)، ولوو EX30 و تویوتا پریوس به ترتیب صاحب عناوین بهترین خودرو لوکس، بهترین خودرو شهری و بهترین طراحی سال شدند. در نهایت شما کاربران گجت نیوز درباره خودروی سال 2024 و برندگان سایر بخش‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی