پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان حمایت

سازمان حمایت:صدور مجوز قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی از سوی شورای رقابت

سازمان حمایت در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد که قیمت‌علی‌الحساب خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت تعیین شده است.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

از صبح امروز  سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی، به مدت سه روز تا ساعت ٢٣ و 59 دقیقه روز سه‌شنبه (٢5 مهر ماه)  جهت ثبت‌ نام شش خودروی وارداتیِ عرضه شده با تعیین سه اولویت مورد نظر خود، بازگشایی شد.

در این مرحله از ثبت‌نام خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده بود، امکان ثبت درخواست خودرویی دارند.

با بازگشایی سایت سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان، قیمت علی‌الحساب خودروها برای واریز متقاضیان مشخص شد؛ بر همین اساس علاوه بر موضوعاتی که پیرامون قیمت بالای این خودروها علیرغم وعده واردات خودروهای اقتصادی مطرح شد، این موضوع نیز شنیده شد که ”شورای رقابت مدعی این شده است که در جریان قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی نبوده است”

در این رابطه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای ضمن رد این موضوع، تاکید کرده است که قیمت‌های علی الحساب اعلامی، محور شورای رقابت را دارد.

طبق اطلاعیه سازمان حمایت،  مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بر اساس مصوبه 18 مهرماه کارگروه خودرو شورای رقابت مقرر شده است که با توجه به اینکه فرآیند واردات خودروهای وارداتی در حال انجام است و تعیین قیمت قطعی و انجام فرآیند ثبت‌نام، مستلزم ارائه کلیه اسناد و مدارک ترخیص می‌شود و با عنایت به زمانبر بودن این موضوع و همچنین به جهت تنظیم بازار خودرو، مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به برآورد علی‌الحساب خودروهایی که وارد شده و مجوزهای لازم از قبیل استاندارد، محیط زیست و… را اخذ کرده‌اند، در جهت تخصیص به افراد دارای اولویت در سامانه فروش اقدامات اجرایی لازم را با دریافت بخشی از مبلغ علی الحساب اعلامی معمول کند.

همچنین تصمیم بر این شد که تعیین قیمت قطعی پس از ارائه کلیه مستندات و تصویب شورای رقابت اجرایی و ملاک تصویه حساب با مشتری باشد.

بر همین اساس سازمان حمایت با توجه به این مصوبه، مجوز اعلام قیمت‌های علی‌الحساب را کسب کرده و هیچگونه تخلفی در این رابطه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی