پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو

خودرو گران می شود؟

مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت در خصوص افزایش مجدد قیمت خودرو توضیحاتی ارائه داد.

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۲۸ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

سپهر دادجوی توکلی مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت اظهار کرد: در خصوص قیمت‌گذاری خودرو، شورای رقابت  با توجه به وضعیت انحصاری بازار خودرو در کشور، موظف است برای ساماندهی این بخش بر اساس قانون دستورالعمل تدوین کند.

وی گفت:  بر این اساس، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو در قالب مصوبه 543 تایید شد و اکثریت آرای شورا را کسب کرد و تا زمانی که تغییری در آن مصوبه صورت نگیرد ما هیچ تغییری در آن نخواهیم داشت و هر زمانی اعضای شورا نیاز به تغییر را تشخیص دهند پس از رأی‌گیری و اخذ اکثریت آرا در شورا، آن تغییر اطلاع‌رسانی خواهد شد اما در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو همچنان به روال قبل است.

دادجوی توکلی درباره  نحوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: همچنان طبق روال سابق، قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت محاسبه و پس از آن به کارگروه خودروی شورای رقابت ارسال می‌شود.  قیمت‌های ارسالی در صحن شورا بررسی و سپس در خصوص آنها رأی‌گیری می‌شود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص این که خودرو گران می شود یا خیر؟ گفت: در واقع این موارد بستگی به موارد مختلف مانند دلار، مواد اولیه و غیره دارد ولی در جلسه روز گذشته افزایش مجدد قیمت خودرو رد شد.

دادجوی توکلی گفت: مهم‌ترین کاری که شورا در این دوره انجام داده است حذف دلالی بوده که به رغم مخالفت‌ها و مقاومت‌های بسیار این اتفاق افتاد و باعث شد قیمت بازار به قیمت کارخانه در نزدیک‌ترین شرایط ممکن باشد. هم‌اکنون شورای رقابت نقش تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی