پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا

تویوتا تولیدات خود را افزایش می دهد

تولید تویوتا در سپتامبر با تولید قوی‌تر ژاپن افزایش یافت.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۹ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تویوتا موتور اعلام کرد که تولید جهانی در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش یافته و به 900 هزار و 919 دستگاه رسیده که با افزایش تقاضا در ژاپن، ایالات‌متحده و اروپا تقویت شده است.

تولید داخلی این خودروساز ژاپنی که اندکی بیش از یک سوم خودروهای تولید شده در این ماه را تشکیل می‌داد، 12.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و کاهش 3.6 درصدی تولید خارج از کشور را جبران کرد.

بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، جهش 11.6 درصدی در فروش جهانی در ماه سپتامبر را به 921 هزار و 308 دستگاه اعلام کرد. فروش و تولید آن هر دو به یک رکورد در ماه رسیدند.

تویوتا در 9 ماه اول سال بیش از 7.5 میلیون دستگاه خودرو فروخته است. فروش داخلی در ماه سپتامبر 20.5 درصد افزایش یافت، در حالی که فروش در ایالات‌متحده 14 درصد و فروش در اروپا 18.1 درصد افزایش یافت. در مقابل، تولید و فروش در تایلند، اندونزی و ویتنام در ماه سپتامبر به دلیل شرایط سخت اقتصادی کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تویوتا با وجود گزارش فروش کمی بالاتر نسبت به سال گذشته، تقریباً 7 درصد کاهش تولید را گزارش کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی