پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو

آميكو آتش را سرد كرد/ آتش نشان ١٩٢٩ در نمايشگاه تحول صنعت خودرو

حضور آميكو در دومين نمايشگاه تحول صنعت خودرو همراه با دستاوردهاي جديدي است. اين شركت اين بار با خودروي ١٩٢٩ آتش نشاني به نمايشگاه آمده است.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اين خودرو كه از باسابقه تربن ها در بخش تجاري كشور به حساب مي آيد، براي تبديل سدن به خودروي آتش نشاني تغييراتي را تجربه كرده است. البته اين تغييرات بيشتر در بخش كاربري و شاسي بوده و از نظر فني ١٩٢٩ آتش نشاني آميكو همان موتور ويچاي ٦ سيلندر ٤٠٠ اسب بخاري را دارد كه مي تواند ١٩٢٠ نيوتن متر گشتاور توليد كند. ضمنا گيربكس ١٤ دنده اين خودرو با سيستم كلاچ خشك تك صفحه اي نيز به دليل قدرت خوب انتقال گشتاور و كيفيت مناسب بدون تغيبر باقي مانده.

آمیکو

همچنين ترمز اگزوز( كاهنده سرعت)، ABS،ASR و سيستم كمي ساخت كمپاني وابكو نيز در اين خودرو وجود دارد. اين خودرو با توجه به نوع كاربري آتش نشاني در بخش هايي از شاسي تغييراتي دارد تا بتواند وزن بالاي تجهيزات و به ويژه آب را تحمل كند.  از جمله نكات ديگر در خصوص ١٩٢٩ اين كه به دليل قدرت مناسب موتور و گشتاور بالايي كه دارد، اين امكان را به آميكو داده است كه از پمپ تزريق آب ٦ هزار و ٥٠٠ متر ليتر دقيقه در بخش كاربري آتش نشاني استقاده شود.

آمیکو

در اين خودرو از مخزن آب استنلس استيل ٨ هزار ليتري و مخزن كف ٦٠٠ ليتري استفاده شده است. از جمله نكات مهم مهندسي كه در طرلحي اين خودرو در نظر گرفته شده ايت جانمايي مخزن آب بر روي محور عقب به سمت وسط شاسي است كه باعث شده هندلينگ و قدرت تحمل وزن خودرو بهبود پيدا كند.  ضمن اين كه اكسل ١٦ تن اين خودرو حتي اجازه مي دهد از مخازن آب بزرگ تر هم در آن استفاده كرد. از طرفي شاسي كشيده اين خودرو نسبت به رقبا باعث مي شود امكان استفاده از كابين هاي بزرگ تر نير فراهم شود.

آمیکو

از جمله مزيت هاي ديگر خودروي ١٩٢٩ آميكو در بخش كاربري آتش نشاني شاسي دوبل اين خودرو است كه اين امكان را فراهم مي كند تا از تجهيزات بيشتري در اين خودرو استقاده شود. در واقع نمونه آتش نشاني موجود در غرفه آميكو در دومين نمايشگاه تحول صنعت خودرو يك نمونه پايه از خودروي آتش نشاني است كه مي توان بسته به درخواست خريداران تجهيزات و امكانات بسياري را روي آن نصب كرد. 

آمیکو

بخش آتش نشاني شهرداري تبريز و چند شهر ديگر در كشور در حال حاضر پيشنهاداتي را براي خريد اين خودرو به شركت آميكو( ارس خودرو ديزل) ارسال كرده اند كه بعضي در دست بررسي و بعضي وارد فاز توليد شده است.

آمیکو

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی