پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آریزو5 برقی

٨٨ دستگاه آريزو٥ برقي تحويل تاكسيراني تهران شد

صبح امروز شرکت مدیران خودرو طی مراسمی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران ، مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو و اصحاب رسانه، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ برقی را به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل داد.

javankhodro
یکشنبه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پايگاه خبري جوان خودرو؛

صبح امروز شرکت مدیران خودرو طی مراسمی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران ، مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو و اصحاب رسانه، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ برقی را به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل داد.

آريزو٥ برقي

زاكاني شهردار تهران عنوان كرد: رونمايي و عرضه خودروهاي برقي در تهران كه پيچيده ترين شهر ايران است، اتفاقي خوب است و بايد براي رهايي از معضل آلودگي هوا، بيشتر به آن توجه شود. شهرداري تهران عزم جدي براي برقي سازي ناوگان حمل و نقل عمومي تهران دارد.

زاكاني شهردار تهران

علي آبادي وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم گفت: اتكاي شركتها بايد بر توليد خودروهاي برقي ايراني باشد، چرا كه اين خودروها توان سازگاري با شرايط اقليمي ايران را بيشتر خواهند داشت.

وي افزود: هم زمان با ورود خودروهاي برقي به بازار و ناوگان تاكسيراني، بايد آموزشهاي لازم براي رانندگي با اين خودروها نيز به رانندگان داده شود، چون نوع رانندگي و مكانيزم اين خودروها با خودروهاي بنزيني متفاوت است و براي ايمني بيشتر نياز به مهارت هاي لازم دارد.

آريزو٥ برقي

همچنین در این مراسم جک لی مدیرعامل شرکت مدیران خودرو ضمن تاکید بر ارتباط انرژی های نو و آینده صنعت خودروسازی گفت: درسال ۲۰۲۳ انتظار می رود فروش جهانی خودروهای انرژی جدید ۱۸ درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد و به ۱۴ میلیون دستگاه برسد. لی افزود: نوآوری و همگام با روندهای جهانی بودن، اهداف ام وی ام هستند؛ از نظر انرژی نو، ام وی ام متعهد شده است که در ایران تبدیل به یک شرکت پیشرو و مبتکر شود. مراسم تحویل خودرو آریزو ۵ برقی گام مهمی در رسیدن به هدف شرکت ام وی ام ام است.

آريزو٥ برقي

Arrizo5 EV براي شارژ سريع باطري تا ۸۰ درصد باتری ۳۰ دقیقه زمان لازم دارد. شارژ عادی این خودرو ۷ تا ۸ ساعت بوده که پیمایش آن با یک بار شارژ ۴۰۱ کیلومتر است. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور  ۲۷۶ نیوتن متر اعلام شده است.

قيمت آريزو٥ برقي در محدوده يك ميليارد و دويست ميليون تومان خواهد بود.

آريزو٥ برقي

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی