پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مخبر

اعلام برنامه‌های وزیر صمت پیرامون تولید خودروهای برقی به مخبر

وزیر صمت طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور برنامه های مدون معاونت خودرو در توسعه واردات و تولید خودروهای برقی را اعلام کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

در این نامه عباس علی آبادی وزیر صمت اقدامات انجام شده از سوی معاونت خودرو را با جزئیات اعلام کرده است تا روند رو به رشد سر فصل ورود خودروهای برقی به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی را به اطلاع معاون اول رئیس جمهور برساند.

تصویب مشخصات تاکسی برقی در شورای عالی ترافیک، فراخوان شرکت ها برای معرفی محصولات مطابق با استانداردهای مصوب شده، گزینش نه محصول با توجه به مطالعات انجام شده از اهم موارد مطرح شده در این گزارش است.

از دیگر نکات این نامه اعلام برنامه مستقل شهرداری تهران برای برقی سازی ناوگان خود پیرو سفر شهردار تهران به چین است. برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهرهای رشت، اصفهان، شیراز، کرج و مشهد از دیگر برنامه های در دست اجرای معاونت خودرو وزارت صمت اعلام شده است.

شروع تولید خودروهای برقی با توجه به سفر معاون اول و وزیر صمت به چین در سال 1403 نیز از دیگر موارد این نامه مهم و تاریخی در شروع توسعه برقی خودروها در ایران است.

شرکت های دیار خودرو، مدیران خودرو، آرین پارس موتور، ایران خودرو، سایپا، مکث موتور، کرمان موتور، بهمن موتور، خودروسازی فردا و شهرداری تهران به عنوان مجری تولید و واردات خودروهای برقی معرفی شده اند.

در نامه پیوست لیست تعهدات شرکت های خودروساز و مدل خودروهای وارداتی برقی به معاون اول رئیس جمهور دیده می شود.

انتهای پیام/

منبع: عصرخودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی