پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماشین پلیس های لاکچری!!

نیروهای پلیس در سراسر جهان از ماشین های پلیس گران قیمت برای اهداف مختلف خود استفاده می‌کنند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

نیروهای پلیس در سراسر جهان از ماشین های پلیس بسیار گران قیمتی برای کاربری‌های گوناگون خود بهره می‌برند. این خودروها از لامبورگینی هوراکان در ایتالیا تا «راکت» آلمان، نمونه‌هایی از تکنولوژی پیشرفته و طراحی شگفت‌انگیز را در اختیار دارند. این خودروها به‌عنوان نمادهایی از نیروی امنیتی و قدرت پلیسی شناخته می‌شوند و نقش مهمی در تعیین اعتبار نیروهای پلیس در جوامع دارند.

دلایل استفاده از ماشین پلیس های گران قیمت

معمولاً ادارات پلیس از ماشین‌های با عملکرد بالا به چندین دلیل استفاده می‌کنند:

۱. تعقیب و گریز:

ماشین‌های سریع به نیروهای پلیس این امکان را می‌دهند که به سرعت به محل‌های مورد نظر برسند و در تعقیب و گریز از مظنونان سریع‌تر باشند.

۲. وسایل نقلیه تاکتیکی:

در برخی حالات، نیروهای پلیس باید با وضعیت‌های پیچیده و فوری مواجه شوند. خودروهای با عملکرد بالا می‌توانند مزایای تاکتیکی را ارائه دهند و به سرعت واکنش نشان دهند.

۳. نمایش توانمندی:

خودروهای لوکس و با عملکرد بالا به نیروهای پلیس این امکان را می‌دهند که نمایشی قدرتمند از نیروهای امنیتی ارائه دهند و اعتبار خود را تقویت کنند.

۴. استفاده در وظایف خاص:

برخی از این خودروها برای وظایف خاصی مانند حملات نیروهای ویژه، نگهبانی در مراسم و رویدادهای ویژه یا حتی نقل و انتقال مقامات اهمیت‌دار استفاده می‌شوند.

در کل، استفاده از خودروهای با عملکرد بالا در ادارات پلیس به ارتقای قابلیت‌های عملیاتی و نمایش نیروهای امنیتی در جامعه کمک می‌کند.

استفاده از خودروهای لوکس در نیروهای پلیس یک راه برای ارتباط بهتر با جامعه است. این خودروها نه‌تنها برای وظایف اجتماعی و برنامه‌های آموزشی، بلکه به‌عنوان نمادی از پلیس مجهز و مدرن نیز به‌کار می‌روند. داشتن این خودروها نشان از تجهیز به آخرین فناوری‌ها و آمادگی برای مواجهه با شرایط مختلف است. علاوه بر این، دیدن این ابرخودروها در پارکینگ پلیس جلب توجه و جذابیت خاصی دارد. در این مطلب، شما را با شش خودروی پلیس لوکس و گران قیمت از سراسر جهان آشنا می‌کنیم.

۱. ایتالیا: لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

در ایتالیا، نیروی پلیس از یک لامبورگینی هوراکان به‌عنوان ماشین پلیس استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۷، شرکت لامبورگینی چندین خودرو هوراکان سفارشی‌سازی شده را در اختیار نیروی پلیس ایتالیا قرار داد. هوراکان پلیس به تجهیزات مورد نیاز در مواقع اضطراری مانند دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته مجهز شده تا واکنشی سریع ارائه کند. با توجه به بیشینه سرعت ۱۹۲ مایل در ساعت (۳۰۹ کیلومتر در ساعت) پلیس ایتالیا نیاز چندانی به درخواست بالگرد برای تعقیب خودروهای اسپرت احساس نمی‌کند.

این خودرو با موتور V10 حجیم 5.2 لیتری، بیش از 600 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هوراکان پر از تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم آنبرد با کامپیوتر و تجهیزات ضبط است. همچنین با کیت استاندارد پلیس مانند فضای نگهداری اسلحه و کپسول آتش‌نشانی قابل حمل، این خودرو همواره برای مأموریت‌های اورژانسی آماده است. علاوه بر این موارد، کیت پزشکی نیز در این خودرو نصب شده که شامل تجهیزات پزشکی مهم برای وضعیت‌های اضطراری است.

لامبورگینی هوراکان با رنگ‌های آبی و سفید و واژه “polizia” روی درها، نه‌تنها یک ماشین پلیس، بلکه به‌معنای واقعی یک نجات‌دهنده محسوب می‌شود. شهرت هوراکان در نیروی پلیس به‌دلیل توانایی در تعقیب و گریز با سرعت بالا نیست، بلکه به‌دلیل توانایی در انجام وظایف اورژانسی و انتقال اعضای بدن پیوندی با سرعت بالاست. در یک مورد مشهور، پلیس ایتالیا از این لامبورگینی برای انتقال دو کلیه به مسافت 480 کیلومتری از پادوا به رم استفاده کرد. این ماموریت بسیار حیاتی بود، زیرا کلیه‌ها تنها تا 24 تا 36 ساعت بعد از برداشت قابل پیوند باقی می‌مانند.

۲. دبی: بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

نیروی پلیس دبی از خودرو خاص و بسیار لوکسی برای انجام وظایف خود استفاده می‌کند. در حالی که بسیاری از شهرها از خودروهای گشت‌زنی معمولی استفاده می‌کنند، دبی به‌جای این رویکرد، یک اسکادران از ابرخودروها را به نمایش گذاشته و بوگاتی ویرون را به‌عنوان رهبر این گروه معرفی کرده است. این خودرو یک رکوردشکن تایید شده محسوب می‌شود و عنوان سریع ترین خودرو پلیس جهان را بر اساس رکوردهای جهانی گینس در اختیار دارد.

تصور کنید یک ماشین پلیس با سرعت ۴۰۵ کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کند. این خودرو نه‌تنها یک شاهکار در بحث سرعت است، بلکه جزو ناوگان ۱۴ ابرخودروی لوکس معروف با برندهایی چون فراری، لامبورگینی و استون مارتین نیز محسوب می‌شود. با موتور ۱۶ سیلندر، ویرون توانایی تولید قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار را دارد و در زمان بسیار کمی در حدود ۴ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این گشت‌زنی با یکی از سریع‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا، جذابیت خاصی به خیابان‌های شهر دبی اضافه می‌کند.

اگرچه در نگاه اول ممکن است به‌نظر برسد که این ابرخودروها برای تعقیب و گریزهای پرسرعت طراحی شده‌اند؛ اما این‌طور نیست. شما می‌توانید آن‌ها را در اطراف مکان‌های گردشگری معروف مانند منطقه دبی مال و اقامتگاه ساحل جمیرا مشاهده کنید. هدف اصلی استفاده از این ابرخودروها، شکستن موانع بین نیروی پلیس و جامعه و نمایش جنبه دوستانه و محبوبیت نیروی پلیس به جامعه است.

۳. اتریش: پورشه ۹۱۱ کاررا

ماشین پلیس

در سال 2017، نیروی پلیس اتریش با همکاری شرکت پورشه و وزارت کشور فدرال اتریش، از خودروی لوکس پورشه 911 کاررا به‌عنوان یکی از اعضای ناوگان خود پرده‌برداری کرد. این خودرو که به‌طور کامل برای انجام وظایف پلیسی بهینه‌سازی شده است، ویژگی‌های زیادی از جمله چراغ آبی چشمک‌زن، سیستم بی‌سیم و نماد polizia که روی کاپوت و درها نقش بسته را دارا می‌باشد.

پورشه ۹۱۱ کاررا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک عضو ارزشمند در ناوگان نیروی پلیس اتریش جای گرفت. این همکاری بین پورشه، وزارت کشور فدرال اتریش و نیروی پلیس اتریش نمونه‌ای دیگر از تعهد این برند به ارتقای امنیت عمومی را نشان داد. پیش‌تر در سال ۲۰۰۶ نیز پورشه همکاری مشابهی با نیروی پلیس اتریش داشت و این نشان می‌دهد که پورشه علاقه دارد به ترویج رانندگی مسئولانه و مقابله با استریوتایپ‌های منفی مرتبط با خودروهای اسپرت با قدرت بالا بپردازد.

خودروی پلیس اتریش، پورشه 911 کاررا، از موتور قدرتمند 3 لیتری 6 سیلندر استفاده می‌کند که قدرتش با یک توربوشارژ افزایش یافته و توانایی تولید 370 اسب بخار را دارد. این خودرو با داشتن تکنولوژی توربو و گیربکس دو کلاچه، همراه با سپرهای جدید، نورپردازی LED و ویژگی‌های آیرودینامیکی مخصوص، تجربه رانندگی مطمئنی را فراهم می‌کند. افزایش سرعت این خودرو از 0 تا 100 کیلومتر فقط در 4 ثانیه انجام می‌شود؛ این ویژگی باعث می‌شود که خودرو توانایی واکنش فوری در محیط جاده را داشته باشد.

۴. ابوظبی: لایکان هایپر اسپورت

لایکان هایپر اسپورت

پلیس ابوظبی با اضافه کردن لایکان هایپراسپورت به ناوگان خود، وارد یک دوره جدید از تجهیزات پیشرفته شده است. لایکان، خودرویی خاص و بسیار گران قیمت به ارزش ۳.۴ میلیون دلار، علاوه بر جلب توجه با قیمت بالای خود، از تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی استثنایی برخوردار است. این خودرو یک ابرخودروی گشت‌زنی نیست؛ در واقعیت یک اثر هنری است و با الگوبرداری از فیلم «سریع و خشن»، عبور خود از بین دو آسمان‌خراش را یادآوری می‌کند.

لایکان هایپراسپورت علاوه بر این‌که یک نماد از ستاره‌های سینماست، از یک موتور 3.8 لیتری تخت 6 سیلندر ساخت پورشه بهره می‌برد. این موتور با تنظیمات RUF، توانایی تولید قدرت 770 اسب بخار و گشتاور 737 نیوتن‌متر را دارد. زمان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 2.8 ثانیه و حداکثر سرعت 387 کیلومتر بر ساعت است. لایکان یک خودروی استثنایی است که هم در مسیرهای پیست و هم در خیابان‌ها تجربه حیرت‌انگیزی ارائه می‌دهد. نکته جالب‌تر این است که W motors تنها هفت دستگاه از این ابرخودرو را تولید کرده است. هر یک از این ابرخودروها در نوع خود منحصربه‌فرد و ارزشمند هستند. مالکان می‌توانند خودرو خود را با انتخاب جزئیاتی از قبیل الماس‌ها و یاقوت‌هایی که روی چراغ‌های جلو کار می‌شوند، شخصی‌سازی کنند.

با وجود هزینه ۳.۴ میلیون دلاری، لایکان نه فقط یک نماد جذاب و درخشان برای پلیس ابوظبی، بلکه عضو کارآمدی در ناوگان آن‌هاست. در منطقه‌ای که میانگین سرعت راه‌ها حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است، حضور یک هایپرکار در گشت‌زنی تضمین می‌کند که فرار از قوانین راهنمایی کاری آسان نیست.

۵. آلمان: باربوس سی ال اس وی ۱۲ اس «راکت»

باربوس سی ال اس وی ۱۲ اس «راکت»

راکت یا برابوس، یکی از گران ترین ماشین های پلیس جهان است. این خودرو که از پایه سری CLS مرسدس بنز الهام گرفته و با ظاهری جذاب به رنگ‌های آبی و نقره‌ای آراسته شده، علاوه بر طراحی جذاب، از ویژگی‌های فراوانی برخوردار است. اما نکته جالب آن، استفاده از یک منبع قدرت نمادین است که از روش‌های تیونینگ ایمن بهره می‌برد.

راکت برابوس با سرعت نهایی 360 کیلومتر بر ساعت، از سریع ترین سدان های جهان محسوب می‌شود. این سرعت بالا در حالی است که سیستم الکترونیکی این خودرو سرعت حداکثری را به 347 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. این ابرخودرو از یک موتور V12 توئین توربو بهره می‌برد که از مدل مرسدس بنز MB600 الهام گرفته شده و توانایی تولید قدرت 730 اسب بخار در 5100 دور در دقیقه را داراست. گشتاور آن نیز به‌صورت الکتریکی به 1100 نیوتن‌متر محدود می‌شود. اما این خودرو بدون این محدودیت، توانایی تولید گشتاور 1320 نیوتن‌متر در 2100 دور در دقیقه را دارد.

۶. ایتالیا: لوتوس ایورا اس

لوتوس ایورا اس

ایوورا اس، خودروهای اسپرتی هستند که لوتوس به نیروی پلیس ایتالیا هدیه داده است. این خودروها ترکیبی از استایل و سرعت را به خیابان‌های رم و میلان می‌آورند. این لوتوس با موتور 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ که قدرت قابل توجه 345 اسب بخار و گشتاور 295 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، تنها برای تعقیب مجرمان نیست؛ بلکه قادر است خودروهای معمولی را در گرد و خاک پشت سر بگذارد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر 4.3 ثانیه‌ای و دستیابی به سرعت نهایی 275 کیلومتر بر ساعت این ماشین پلیس نشان‌ دهنده‌‌ی یک خودروی قدرتمند در اتوبان‌های ایتالیا است.

آنچه این لوتوس‌ها را از دیگران متمایز می‌کند، تنها سرعت آن‌ها نیست؛ بلکه تغییرات هدفمندی برای پلیس ایتالیا نیز در آن‌ها لحاظ شده است. این ایوورا اس از تجهیزاتی همچون چراغ‌ها، سیستم‌های ارتباطی پیشرفته و سیستم جذاب اتوماسیون خودرو (EVA) بهره می‌برد که چیزی بیش از یک خودروی چشم‌نواز معمولی است. سیستم EVA، صفحه نمایش لمسی و تنظیمات فرمان صوتی را کنترل کرده و عملکردهای حیاتی مانند آژیر، ارسال و مسیریابی را مدیریت می‌کند. این فناوری این خودروها را به یک سطح جدید از هوش و اتوماسیون متصل می‌کند.

ایوورا اس، مانند ماشین پلیس لامبورگینی، دارای یک محفظه یخچال در پشت صندلی‌های جلو است که برای تحویل سریع اعضای پیوندی یا خون آماده است. اعضای پلیس که از این خودرو استفاده می‌کنند، نه‌تنها سوییچ آن را دریافت کرده‌اند، بلکه آموزش‌های ویژه در مقر لوتوس در نورفولک انگلستان را برای استفاده بهینه و ایمن از این خودرو گذرانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی