پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رهبران سیاسی جهان از چه خودروهایی استفاده می کنند؟

خودروهایی که مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف سوار می‌شوند، همواره موضوعی جالب برای مردم آن کشور و سایر نقاط جهان بوده است تا بدانند خودروهای رهبران سیاسی کشورهای مختلف چیست.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۷ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

این خودروها با توجه به صنایع خودروسازی داخلی، فرهنگ، سطح امنیت و علاقه شخصی رهبران مختلف متفاوت طراحی شده‌اند و این‌گونه نیست که بگوییم یک خودرو از تمامی خودروها بهتر است، پس تمامی مقامات مشهور باید از آن استفاده می‌کنند.

تشریفات و نمایش دادن قدرت سیاسی مقامات، سبب شده تا این افراد بیشتر از خودروهای لیموزین استفاده کنند. این نوع خودروها به‌دلیل فضای جا‌دار، علاوه بر تامین رفاه سرنشینان می‌توانند جایگاه مناسبی برای نصب سامانه‌های دفاعی و امنیتی داشته باشند. خودروی رهبر، رئیس جمهور، نخست وزیر، صدر اعظم یا هر عنوان سیاسی دیگری نشان‌گر شخصیت سیاسی مهم‌ترین فرد تصمیم‌گیرنده یک کشور است.

خودروهای رهبران سیاسی کشورهای مختلف، محصولاتی خاص و متمایز هستند و به‌نوعی محرمانه، شخصی‌سازی شده‌اند تا سطوح امنیتی آن‌ها آشکار نشود. در نتیجه نمی‌توان یک خودرو را برتر از دیگری دانست و تمامی این محصولات در نوع خود جالب و منحصربه‌فرد هستند.

در ادامه مطلب به معرفی خودروهای مشهورترین رهبران سیاسی کشورهای مختلف می‌پردازیم.

رئیس جمهور آمریکا کادیلاکی به نام جانور دارد

کادیلاک جوبایدن

جو بایدن برای سفرهای تشریفاتی خود در داخل کشور آمریکا، از یک لیموزین ساخت کادیلاک با نام جانور استفاده می‌کند. این خودرو به‌صورت اختصاصی و سنگین شخصی‌سازی شده است. اما به چه دلایلی این خودرو با نام «جانور» خوانده می‌شود؟

اگر خودروی جانور رئیس جمهور آمریکا را تنها یک خودروی زرهی بدانیم آن را به‌شدت دست کم گرفته‌ایم؛ چرا که این خودرو اصلا یک ماشین زرهی معمولی نیست! ورق زرهی کار شده در بدنه این خودرو ۸ اینچ ضخامت دارد و درهای این خودرو هم‌وزن درهای هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ هستند. شیشه‌های ضد گلوله با قطر ۵ اینچ در پنج لایه به‌کار رفته‌اند تا حتی بهترین گلوله‌های کالیبر بالای ضد زره هم نتوانند به درون آن نفوذ کنند. تایرهای بزرگ این خودرو تقریبا اندازه تایرهای یک اتوبوس مید سایز هستند و آنقدر با کولار تقویت شده‌اند تا بتوانند یک دور کره زمین را بدون استهلاک طی کنند! اما این همه ماجرا نیست؛ فضای داخلی کابین خودرو به‌گونه‌ای مهر و موم شده که در برابر تمامی حملات شیمیایی مقاوم است و برای شرایط اضطراری می‌توان از دستگاه اکسیژن‌ساز موجود در آن بهره گرفت.

لیموزین جانور ظرفیت ۷ سرنشین را دارد که به‌صورت حداقلی با سه سرنشین شامل راننده، سر تیم حفاظت رئیس جمهور در صندلی جلو و خود رئیس جمهور حرکت می‌کند. جانور تنها نیست و هیچ‌گاه به‌تنهایی جابه‌جا نمی‌شود! تیم حفاظتی رئیس جمهور آمریکا برای امنیت بیشتر هنگام جابه‌جایی رئیس جمهور، از چندین کادیلاک جانور استفاده می‌کنند تا مکان دقیق رئیس جمهور آمریکا قابل شناسایی نباشد. در سفرهای طولانی هم این خودرو در قالب یک کاروان منتقل می‌شود.

جانور با سوخت دیزل کار می‌کند؛ چرا که علاوه بر کاهش استهلاک موتور خودرو، خطر اشتعال و انفجار بنزین را هم ندارد. موتور جانور از نوع دورا مکس استک بوده که شبیه پیشرانه وانت‌های غول پیکر شورولت و GMC است.

ولادیمر پوتین از خودروی روسی سنات استفاده می‌کند

سنات پویتن

لیموزینی که مسئولیت جابه‌جایی دومین رهبر قدرتمند جهان را بر عهده دارد، ساخته برند لوکس و روسی اوروس است که سنات نام دارد. اوروس سنات همانند جانور تنها یک خودرو خاص برای جابه‌جایی رئیس جمهور نیست و نسخه‌های متعددی از آن تولید و عرضه شده‌ است تا سایر مقامات روسی هم بتوانند از این خودروی لوکس استفاده کنند.

اوروس سنات در دو نسخه تولید می‌شود که عبارتند از L700 و S600. نسخه L700 برای به‌کارگیری تجهیزات امنیتی ابعاد بزرگتری دارد و تنها مخصوص مقامات دولتی توسعه داده شده است؛ اما نسخه S600 کوچک‌تر بوده و افراد عادی نیز می‌توانند آن را سفارش دهند.

در بحث مشخصات فنی خبری از غول بی شاخ و دم جانور نیست. سنات به یک پیشرانه ۴.۴ لیتری ۷۸ توئین توربوی هیبریدی مجهز شده است که توانایی تولید قدرت ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتن‌متر را دارد. گیربکس این ماشین از نوع ۹ سرعته اتومات بوده که نیروی تولیدی موتور را به هر ۴ چرخ منتقل می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد نسخه تشریفاتی این محصول یک موتور ۷۱۲ اسب بخاری داشته باشد که در این صورت سنات هم به محصولی کم‌نظیر تبدیل خواهد شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به بدنه زرهی، سامانه‌های امنیتی و کادر مجرب اشاره کرد. در واقع سنات محصولی نیست که بتواند به‌تنهایی جان رئیس جمهور را در برابر خطرات احتمالی حفظ کند و نیازمند نیروی پشتیبانی است.

کیم جونگ اون دو خودرو تشریفاتی لوکس دارد

S600 پولمن گارد

رهبر کره شمالی از مرسدس بنز S600 پولمن گارد استفاده می‌کند. او همچنین یک خودروی لوکس با سرویس بهداشتی داخلی دارد. این خودرو دارای امکانات اضطراری به‌روز و همچنین شیشه‌های ضد گلوله است. این خودرو همچنین توانایی مقاومت در برابر انفجارهای کوچک را دارد.

S600 پولمن گارد یک محصول آلمانی است که اختصاصا به‌عنوان خودروهای رهبران سیاسی توسعه پیدا کرده است و نسخه‌های مختلف آن در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو توسط وزارت دفاع کره شمالی به‌صورت محدود ایمن‌سازی شده است. این خودرو هم به‌تنهایی نمی‌تواند سلامت جان رئیس جمهور و رهبر کره شمالی را تضمین کند و نیازمند پشتیبانی است.

کینگ چارلز سوم یک بنتلی سفارشی دارد

بنتلی چارلز سوم

پادشاه بریتانیا برای مناسبت‌های سیاسی و تشریفاتی خود از یک لیموزین ساخت شرکت بنتلی استفاده می‌کند. این خودرو از بین ناوگان وسایل نقلیه سلطنتی انتخاب شده است. توجه بریتانیایی‌ها بیشتر روی استفاده از محصولات تولید داخل بوده و این بنتلی خوش‌رنگ و لعاب تقریبا یک خودروی معمولی است و چندان به ویژگی‌های حفاظتی در آن پرداخته نشده است. تمام شخصی‌سازی‌های صورت گرفته روی این خودرو به رنگ خاص و محصور کننده، ورق‌های زرهی و شیشه‌های ضد گلوله خلاصه می‌شود.

ژی جین پینگ از محصولات داخلی کشور چین استفاده می‌کند

هونگچی L5

در دو دهه اخیر چینی‌ها تمرکز ویژه‌ای روی صنعت خودرو داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای‌که توانسته‌اند در محدوده قیمتی خودروهای اقتصادی به‌صورت قدرتمند در جهان ظاهر شوند. اما صنعت خودروسازی چین تنها به ساخت خودروهای اقتصادی خلاصه نمی‌شود و ژی جین پینگ برای نمایش قدرت کشورش در ساخت اتومبیل، از خودرو هونگچی L5 استفاده می‌کند. این خودرو جزو لوکس ترین وسایل نقلیه ساخته شده در این کشور محسوب می‌شود.

کابین ال ۵ ترکیب جذابی از ویژگی‌های قدیمی و جدید است. به‌عنوان مثال هونگچی در این محصول از یک غربیلک فرمان چوبی ساده استفاده کرده، در حالی که کل داشبود با ۳ نمایشگر بزرگ پوشیده شده است. همچنین تمام قابلیت‌های ماشین با استفاده از مانیتورها کنترل نمی‌شوند و در قسمت‌های مختلف کابین شاهد دکمه‌های فیزیکی کنترلی هستیم.

نسل جدید سدان فوق لوکس هونگچی ال ۵ در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده و قیمتی بیش‌ از ۸۰۰ هزار دلار دارد.

ناروهیتو، امپراتور ژاپن سوار تویوتا سنچوری رویال می‌شود

تویوتا سنچری

تویوتا سنچوری رویال، خودروی محبوب خاندان سلطنتی ژاپن است. شرکت تویوتا برای احترام به مقامات کشورش اقدام به ساخت یک دستگاه کاستوم شده تویوتا سنچوری کانورتیبل کرده است. این سنچوری رو باز رسما خودروی رژه سلطنتی نام گرفته که برای انتقال امپراتور ناروهیتو به کاخ آکاساکا در مسیری ۴.۷ کیلومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو جایگزین رولزرویس مدل ۱۹۹۰ شده است.

این خودرو برای المپیک تابستانی ۲۰۲۰ هم مورد استفاده قرار گرفت. تویوتا سنچوری تقیبا هیچ امکانات ایمنی و حفاظتی خاصی ندارد. اصلا این خودرو فاقد سقف است و به‌نوعی نماد امنیت امپراتور در کشورش را نشان می‌دهد که نیازی به امکانات امنیتی در کشورش ندارد.

اوهورو کنیاتا رئیس جمهور اسبق کنیا یک بنز پولمن دارد

بنز بولمن

خودروهای بنز پولمن همیشه مورد توجه مقامات ارشد کشورهای مختلف بوده‌اند و در سراسر دنیا می‌توان افرادی را پیدا کرد که این محصول آلمانی را به سایر خودروها ترجیح می‌دهند؛ از جمله اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور اسبق کنیا که یک دستگاه مرسدس بنز پولمن S600 دارد که البته اطلاعات دقیقی از امکانات کاستوم شده آن در دسترس نیست.

خانواده سلطنتی مراکش هم پولمن سوار می‌شوند

بنز بولمن

خودروی مورد استفاده توسط خانواده سلطنتی مراکش از محصولات مرسدس بنز و از نوع پولمن ۶۰۰ کلاسیک است. این خودرو تقریبا سالم‌ترین نمونه کلکسیونی این محصول محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی