پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

سیاست دیپلماسی اقتصادی کشور بر حمایت از خودروسازی استوار است

مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، با اشاره به این‌که سیاست کلی دیپلماسی اقتصادی کشور بر امر حمایت از صادرات، تلاش برای انتقال تکنولوژی پیشرفته و نیز رفع موانع مسایل بانکی و مالی استوار است، گفت: طبیعتا این سیاست‌ها و راهبرد می‌تواند مقوم حمایت‌های دیپلماسی اقتصادی از صنایع خودروسازی کشور باشد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- محمدرضا ناظری، در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران ایران‌خودرو در راستای استفاده از ظرفیت نهادهای بین المللی کشور برای رسیدن به اهداف عالیه گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید این خودروساز، عنوان کرد: مشاهدات امروز ما، توسعه و به روز شدن این کارخانه را نشان می دهد.

وی با اشاره به این‌که تیم مدیریت ایران‌خودرو به خوبی توانسته این مجموعه را باوجود تحریم‌ها، مشکلات و تنگناهای اقتصادی به شکل یک مجموعه فعال و پویا سرپا نگه دارد، اظهار کرد: این اقدام قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه، با بیان این که باید پذیرفت دنیا، دنیای پیشرفت و توسعه است، اظهار امیدواری کرد: در دستور کار مدیران عالی ایران خودرو، توسعه و به روز شدن این مجموعه و محصولات آن همچنان مدنظر باشد.

وی با بیان این‌که معاونت اقتصادی وزارت خارجه تلاش های فراوانی در جهت رفع تنگناهای انتقال دانش و تکنولوژی و هموار کردن مسیرهای صادراتی انجام داده است، یادآور شد: بر این اساس، امروز بخشی از محصولات ایران خودرو در برخی از کشورها در دسترس است، هرچند که باید تلاش ها در جهت توسعه صادرات افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی