پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایبان

انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول

سازه و سقفی یکپارچه که بتوان آن را با توجه به دمای محیط و به تناسب نیاز باز و یا جمع آوری نمود را اصولاٌ سقف متحرک می نامند.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

این سقف ها قابلیت ترکیب با سایر متریال دیگر را نیز داشته و می توانند مانع از ورود گرمای بیش از حد محیط به زیر سقف و یا نفوذ سرمای شدید به درون محوطه ی تحت پوشش سازه شوند.

انواع سقف جمع شونده

انواع سقف متحرک به 2 دسته کلی سقف متحرک برقی و دستی دسته بندی میشود که چند گروه زیر اجرا می شوند:

1. سقف متحرک پارچه ای : مدرن ترین و باکیفیت ترین نوع سقف های جمع شونده، همین سقف های چادری هستند. جنس پارچه این سقف ها از نوع پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی است. این سقف ها به دلیل وجود یک لایه ی مخصوص موسوم به Unti UV در رویه ی بیرونی پارچه ، کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش را دفع نموده و مانع از ورود آن ها به زیر سقف می شود.
.
2. سقف متحرک شیشه‌ای : این سقف ها به دلیل انتقال نور و همین طور گرمایش کنترل شده به زیر سقف و ایجاد فضای مدرن در بین معماران دارای محبوبیت بالایی است. با وجود این سقف ها دیگر نیازی به انجام هزینه های اضافی در نصب سیستم های گرمایشی گران قیمت نخواهید داشت.
.
3. سقف متحرک آلومینیومیسقف های آلومینیومی بدون سروصدای به راحتی باز و بسته شده و فضایی خاص را برای شما به ارمغان می آورد. از مزایای این نوع سقف ها سبکی آن است که وزن کلی سازه ی شما را پایین می آورد.
.
4. سقف متحرک پلی کربنات : این سقف ها یکی از سایبان های رایج در بازار هستند. پوشش این سقف ها از پلی کربنات است؛ ماده ای که به سخت ترین عنصر شفاف جهان معروف است. این سقف ها علاوه بر سبکی، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر بارها و فشارهای وارده همچون بار باد و برف است.
.
5.  سقف متحرک فلزی : سقف های فلزی همانند سقف های متحرک پارچه ای هستند، با این تفاوت که در ساخت سازه اصلی بجای استفاده از پروفیل های آلومینیومی از قوطی های فلزی بهره می برند.
.
6. سقف متحرک دستیسقف های جمع شونده ی دستی دارای مزایا و معایبی هستند که اگر بخواهیم تیتروار به آن اشاره نماییم می توان بدین صورت عرض نمود.

از مزایای سقف های جمع شونده دستی می توان به قیمت پایین ، باز و بسته شدن با سرعت بالا ، کاهش هزینه انرژی و... اشاره کرد. معایب آن از عدم تنوع در طرح و رنگ ، مستهلک شدن سایبان در مدت زمانی کوتاه ، آسیب پذیر بودن در هنگام فشارها و ضربه های وارده به سایبان ، جمع کردن سایبان با دست و به زحمت افتادن و… نام ببریم.

 سایبان خودرو

سازه های چادری در هر فضایی قابل نصب هستند؛ یکی از کاربردهای اصلی این سازه ها، بعنوان سایبان ماشین است. سایبان های ماشین در انواع مختلفی قابل طراحی و ساخت هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سایبان ماشین طرح کایت: این سایبان خودرو علاوه بر ایجاد سایهبه دلیل ماهیت طراحی خود، فرمی نمادین داشته و می تواند بعنوان یک المان معماری نیز در دکوراتیو نمودن فضاهای مختلف نقش داشته باشد.
.
سایبان ماشین طرح سان شید: این طرح به دلیل وجود یک ستون در گوشه و عدم وجود المان های سازه ای مزاحم در وسط سایبان، فضای خوبی را برای پارک خودروها به کاربران خود می دهد.
.
سایبان ماشین طرح رویال: این طرح همان طرخ سان شید است ، با این تفاوت که بجای اتصال تیر مورب از زیر به آلاچیق ، چتر سایبان از بالا توسط یک دستک مورب مهار شده که همین امر زیبایی آن را دوچندان می نماید
سایبان ماشین طرح آرک طره ایپرمصرف ترین و در عین حال یکی از زیباترین طرح های سازه های چادری که برای پارکینگ خودروها از آن استفاده می شود آرک طره ای است. این طرح با وجود ستون ها در گوشه و المان های فلزی به شکل طره ای رو به بیرون، بیشترین فضا را دراختیار شما می گذارد.
.
سایبان ماشین طرح آرک قوسی : این طرح همان طرح آرک طره ای است، با این تفاوت که ستون های سایبان در دوطرف سازه قرار داشته و شما یک کمان یا آرک کامل را شاهد خواهید بود.
.
سایبان ماشین طرح توئین هد : یکی دیگر از زیباترین طرح های سازه های چادری برای پارکینگ خودروها طرح توئین هد است. این طرح به شکل یک آلاچیق دوقله طراحی می شود.
.
سایبان ماشین متحرک : از پرکاربردترین سایبان های پارکینگ، سقف های متحرک پارچه ای هستند. این سقف ها به دلیل باز و بسته شدن بصورت اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه ریموت کنترل و همین طور کنترل دمای محیط خود در نهایت سهولت، به یکی از محبوب ترین سایبان های ماشین بدل شده اند.

سایبان

سازه چادری

انواع سازه چادری یا همان غشایی، ترکیبی از استراکچری فلزی با غشاء یا همان پارچه هستند که می توانند علاوه بر ایجاد سایبان ، به مدرن نمودن فضای مورد استفاده نیز کمک نمایند.

مزایای سازه های چادری

فراهم نمودن سایه ای مطلوب و خنک و با دمای پایین تر در تناسب با محیط بیرون از سایبان چادری
جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و دفع کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش و به تبع آن عدم ایجاد بیماری های پوستی برای کاربران خود
مدرن نمودن و زیبایی بخشیدن به فضای تحت پوشش خود
ایزوله نمودن و آببندی کامل فضای زیر سایبان چادری
محافظت از شما، خودرو، مبلمان و سایر لوازم خانگی زیر سایبان پارچه ای و

موارد تأثیرگذار در تعیین قیمت سازه چادری

اگر بخواهیم به عوامل مؤثر در تعیین قیمت تمام شده ی سایبان های چادری اشاره نماییم، می توان موارد ذیل را نام برد :

مساحت تحت پوشش سایبان
محل نصب پروژه
طرح انتخابی توسط شما
جنس پارچه
رنگ پارچه

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی