پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست خبری گروه بهمن

نشست خبری گروه بهمن در نمايشگاه خودرو تهران برگزار شد

در اين نشست خبری كه با حضور مديرعامل اين گروه خودروسازی و ديگر مديران شركت هاي تابعه بهمن برگزار شد، بيوك عليمرادلو مديرعامل اين گروه صنعتي در خصوص برنامه هاي توسعه اي گروه بهمن در سال آينده گفت: ما در گروه بهمن دچار مشكلاتي بوديم مثل ديگر خودروسازان كه عمدتا مشكلات ارزي بوده است و نتوانستيم مطابق برنامه دلخواه پيش برويم اما با اين حال توليد ما افزايشي بوده و توانستيم به جلو حركت كنيم.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

وی ادامه داد: ما در گروه بهمن در بخش سواري افزايش توليد را پيش بيني كرده ايم و توسعه در سال آينده ادامه خواهد داشت و در سه سال گذشته تحول خوبي در محصولات اتفاق افتاده است و رقابت خوبي بين خودروسازان وجود دارد.

وي تصريح كرد: توسعه در سال بعد با روندي آرام به سمت خودروهاي برقي حركت مي كند و به طور مثال خودروي EQM5 كم كم ترخيص خواهد شد و در كلان شهرها به كارگيري مي شود. اين خودرو راهي تاكسي راني خواهد شد. همچنين نتايو به عنوان دومين خودروي برقي در اين نمايشگاه رونمايي شد.

عليمرادلو گفت: با شركت نتا يك همكاري مشترك در خصوص خودروي هيبريدي داريم كه رنج حركتي ١١٠٠ كيلوكتر را دارد و در شش ماهه دوم سال بعد عرضه مي شود. ضمن اين كه در حوزه داخلي سازي در سال بعد يك محصول جديد با ساخت داخل بسيار بالا وارد بازار مي شود و وانت كارا هم در پايان سال از توليد خارج مي شود و كاپراي B و مدل U جايگزين كارا مي شود.

وی تصريح كرد: پيكاپ g9 هم توليد آن شروع شده و سال بعد با تيراژ بالا توليد مي شود. ون اينرودز هم جاي خود را كم كم در بازار باز كرده است. همچنين در بخش تجاري موفقيت خوبي در سيبا موتور و بهمن ديزل داشتيم. همچنين اِسنا در بخش اتوبوس توانسته سفارشات خوبي دريافت كند و اتوبرس هاي ١٨ متري هم در دست توليد هستن كه اصفهان مشتري اصلي است و بقيه شهرها هم درخواست خريد دارند. 

وی گفت: محصول اتوبرس برقي ١٨ متري هم در سال آينده به توليد انبوه مي رسد و اتوبوس بين شهري هم پروژه در جريان است. البته در بخش موتورسيكلت هم در هفته قبل موتورسيكلت تمام برقي مخصوص كار ايران دوچرخ طراحي شده و در ابتداي سال آينده وارد بازار مي شود.

حسين خضري مديرعامل بهمن ديزل نيز در خصوص شرايط اين شركت گفت: در سال گذشته ٢٦ هزار دستگاه خودرو تجاري توليد شده بود اما در سال جاري با ١٨ درصد افزايش توليد تا به امروز ٣١ هزار دستگاه خودرو توليد شده است. 

وی ادامه داد: تمركز بهمن ديزل در سالهاي ١٤٠١ و ١٤٠٢ توسعه محصول و زيرساخت بوده است. از اين رو در سال آينده بايك محصولاتي جديد را خواهد داشت و در بخش گيربكس ها و بخش هاي فني نيز با توجه به نياز بازار سعي كرديم تغييرات را اعمال كنيم.

وی تصريح كرد: در خصوص سال آينده نيز با توجه به بحث وانت و نياز كشور محصولي خواهيم داشت. به طور كلي اگر مشكلات ارزي حل شود تا ٥٠ درصد افزايش توليد خواهيم داشت.

حاجي باقري معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نيز گفت: در بحث فروش خودروهاي تجاري وام هايي را در نظر گرفتيم در قالب ليزينگ كه در هماهنگي با بانك ها هستيم. اما چالش اصلي ما نيز تامين ارز براي تامين قطعات يدكي است كه اميدواريم حل شود.

عليمرادلو در خصوص دريافت ارز گفت: تا به امروز اعلام نيازي كه اول سال داشتيم حتي نيمي از آن را دريافت نكرديم. بحث قيمت گذاري توسط كسي غير از خودروساز را هم ما قبول نداريم اما نظارت بر قيمت ها را قبول داريم. پيشنهادهاي زيادي در اين خصوص شده است اما اميدواريم يك روش منطقي پيدا شود.

حاجي باقري معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نيز در خصوص تحويل خودروها گفت ما مشكل ارزي و كاهش توليد داريم. تعهدات را وزارت صمت ايجاد كرده و ما سعي داريم به آن عمل كنيم اما اين نگاه كه بهمن قصد ندارد تعهدات را بدهد امكان ندارد. ما ٢٦ هزار و ٦٠٠ دستگاه تعهد داريم و به دليل كاهش توليد نتوانستيم تعهدات را بدهيم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی