پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کرمان موتور

معرفی خودروهای جدید کرمان موتور در اتو اکسپو تهران

کرمان موتور در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ با چندین محصول متنوع در سگمنت‌های گوناگون شرکت کرد تا نشان دهد که برنامه‌های ویژه‌ای برای آینده خود و سبد تولیداتش دارد. از سدان ایگل بنزینی و برقی به عنوان تولیدات ملی این شرکت گرفته تا خودروهای مونتاژی نظیر کی‌ام‌سی js6، وانت پیکاپ جذاب T9 و خودروهای وارداتی هیوندای شامل اکسنت و النترا در غرفه کرمان موتور به نمایش گذاشته شدند.

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

شرکت کرمان موتور یکی از بزرگترین خودروسازان بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود که حالا هم به زمینه تولید محصولات ملی وارد شده و هم در بحث مونتاژ و عرضه خودروهای وارداتی نیز دستی بر آتش دارد. این شرکت در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ خودروهای مختلفی را به نمایش گذاشت که در ادامه به طور مختصر جدیدترین آنها را معرفی کرده‌ایم.

کی‌ ام‌ سی ایگل بنزینی و برقی

شرکت کرمان موتور قصد دارد تا علاوه بر محصولات مونتاژی و وارداتی، رفته‌رفته به سمت تولید خودروهایی با برند ملی حرکت کند. در اولین گام، سدان ایگل را در دو نسخه بنزینی و برقی به تولید رسانده است. این خودرو در اصل بر اساس پلتفرم جک جی۴ توسعه پیدا کرده و در نسخه بنزینی به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است. اما مدل برقی این خودرو توان به مراتب بالاتری ارائه می‌دهد. ایگل ای وی به یک موتور برقی با قدرت ۱۲۰ کیلووات مجهز شده و شتاب صفر تا صد آن برابر ۸.۷ ثانیه است که نسبت به بسیاری از خودروهای بنزینی سریع‌تر خواهد بود. این دو خودرو احتمالا در سال ۱۴۰۳ به طور رسمی در سبد محصولات کرمان موتور حضور پیدا خواهند کرد.

کرمان موتور

کی‌ام‌سی JS6

یکی دیگر از محصولاتی که کرمان موتور قصد دارد آنها را به صورت مونتاژی به بازار ایران بفرستد، کراس‌اوور کامپکت کی‌ام‌سی JS6 است. این خودرو در واقع به عنوان نسل جدید جک اس۵ شناخته می‌شود و از لحاظ ظاهری، طراحی داخلی و سطح امکانات در محدوده مناسبی برای مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. این مدل نیز قرار است به صورت بنزینی و هیبریدی به بازار ایران بیاید. کی‌ام‌سی جی‌اس‌۶ بنزینی به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز است.

کرمان موتور

اما نسخه هیبریدی این خودرو قوای محرکه خود را از یک موتور برقی به علاوه یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری دریافت می‌کند. موتور بنزینی تنها حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد که بیشتر به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری موتور برقی استفاده خواهد شد. پیشرانه برقی این خودرو نیز قدرتی در حد ۲۰۸ اسب بخار به علاوه ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. مطابق انتظار باید در سال ۱۴۰۳ منتظر انتشار اخبار رسمی از حضور این دو خودرو در سبد محصولات کرمان موتور باشیم.

کی‌ام‌سی T9

شرکت کرمان موتور بعد از عرضه کی‌ام‌سی تی۸ و موفقیت نسبی در کلاس وانت‌پیکاپ‌های دودیفرانسیل، تصمیم گرفته تا یک مدل جذاب و بزرگتر از تی۸ را به بازار ایران بفرستد. کی‌ام‌سی تی۹ از لحاظ ابعاد نسبت به تی۸ کمی بزرگتر است و چهره به مراتب خشن‌تر، مردانه‌تر و اسپرت‌تری ارائه می‌دهد. این پیکاپ دودیفرانسیل آفرودی به واسطه برخورداری از موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۲۱ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر، ارتفاع مناسب از سطح زمین، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و تجهیزات متنوع می‌تواند یکی از گزینه‌های جدید پیش روی طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به وانت‌های آفرود محسوب شود.

کرمان موتور

کراس‌اوور کوچک BAC X3 Pro

کراس‌اور کوچک بک اکس۳ پرو از سری تولیدات خودروسازی بم زیر مجموعه کرمان موتور است که در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمده است. این کراس‌اوور کوچک از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برد. افرادی که به دنبال خرید یک ماشین کم‌دردسر و کم‌استهلاک هستند، می‌توانند روی ایکس ۳ پرو بررسی‌های بیشتری به عمل بیاورند. این خودرو نیز در سال ۱۴۰۲ رونمایی شده و هم‌اکنون در صف تولیدات کرمان موتور حضور دارد.

محصولات وارداتی هیوندای

شرکت کرمان موتور که طی سال‌های قبل عرضه محصولات وارداتی برند هیوندای به ایران را انجام داده بود، حالا دوباره به سراغ بعضی از تولیدات این خودروساز کره‌ای رفته و در حال حاضر ۲ مدل سدان اکسنت و النترا را به بازار ایران آورده است.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۴ یک سدان کوچک است که نسبت به مدل سال قبل خود فیس‌لیفت شده و حالا ظاهر جذاب‌تری ارائه می‌دهد. هیوندای النترا نیز در کلاس بدنه بزرگتر از اکسنت قرار می‌گیرد و به دلیل سقف قیمتی واردات خودرو، با نسخه کم‌آپشن به بازار ایران آمده است. هر دوی این سدان‌های کره‌ای دارای موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هستند و از لحاظ قوای فنی تفاوت شدیدی بین آنها مشاهده نمی‌شود.

در حال حاضر، برخی از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای وارداتی توانسته‌اند هیوندای النترا ۲۰۲۳ کرمان موتور را تحویل بگیرند، اما هیوندای اکسنت هنوز در بازار ایران عرضه نشده است.

علاوه بر دو سدان یادشده، یک کراس اوور کوچک به نام هیوندای کرتا نیز در غرفه کرمان موتور به نمایش درآمده است. این خودرو ویژه بازار هند ساخته شده و به صورت وارداتی در ایران نیز عرضه خواهد شد.

کرمان موتور

علاوه بر خودروهای فوق، دیگر محصولات کرمان موتور نظیر نسخه آفرودی کی ام سی تی۸، کی ام سی j7  بنزینی و برقی  و کی ام سی A5  و X5 نیز در غرفه این شرکت حضور داشتند.

کرمان موتور یکی از بزرگترین خودروسازان فعلی کشور به حساب می‌آید که محصولات متنوع مونتاژی و وارداتی را در سبد محصولات خود جا داده و قصد دارد در سال ۱۴۰۳ تنوع بیشتری به تولیداتش بدهد. این خودروساز در قالب برندهای زیر مجموعه توانسته خودروهای پرفروشی را در بازار ایران عرضه کند و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک تولیدات بیشتر به خصوص در زمینه خودروهای برقی را در کشورمان ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی