پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟!

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، حذف سامانه یکپارچه خودرو کلید خورده است. چه خودروهایی در حال حاضر خارج از سامانه یکپارچه به فروش می‌رسند؟

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته وعده داد که به‌زودی عرضه و تقاضا به اعتدال می‌رسد و دست سوداگران و دلالان بازار خودرو قطع خواهد شد. در راستای وصول به اهدافی که وزارت صمت داشت، سامانه یکپارچه فروش خودرو راه‌اندازی شد و توانست تا حدی وعده‌های این وزارتخانه را محقق گرداند؛ اما آن چیزی که امروز در اخبار خودرو ایران می‌بینیم، شکست خوردن طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه است.

حذف سامانه یکپارچه خودرو به‌‌زودی اتفاق می‌افتد

وزیر سابق صمت مدعی بود که پس از حل چالش‌های صنعت خودرو، سامانه فروش خودرو از بین خواهد رفت و خرید و فروش‌ها و ثبت نام‌ها از طریق خودروسازی‌ها انجام می‌شود. به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که وعده آن داده شده بود! در حال حاضر علاوه بر سامانه یکپارچه، محصولات شرکت‌های خودروسازی از طریق سایت خودروسازان، نمایندگی‌ها و بورس کالا به فروش می‌رسد.

از جمله محصولاتی که خارج از محیط سامانه مذکور در حال خرید و فروش هستند می‌توان به پراید وانت، کوییک معمولی و دو رنگ، وانت پادرا، وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز، کی ام سی تی ۸، جک جی ۴، کی ام سی ایکس ۵ و فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و ۲ اشاره کرد. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که به تدریج محصولات بیشتری از قلمرو سامانه فوق خارج خواهند شد و نقش آن در حال کم‌رنگ شدن است.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی