پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آستون مارتین ونتیج ، جثه ای کوچک، قلبی بزرگ!

74 سال است که آستون مارتین مدل ونتیج را تولید می‌کند. نسل فعلی این جی تی دو درب از سال 2018 در بازار حضور دارد و حالا پس از شش سال، نیازمند یک فیس لیفت اساسی بوده و آستون مارتین هم به زیبایی از پس اینکار برآمده است.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اما این فیس لیفت فقط ظاهری نبوده بلکه آستون مارتین با انجام اصلاحات کوچک روی موتور هشت سیلندر چهار لیتری تولید مرسدس بنز، قدرت خروجی آن را با 153 واحد افزایش، به 656 اسب بخار رسانده است. این عدد با در نظر گرفتن جثه کوچک ونتیج، عملکرد و هندلینگ قابل توجهی را به آن هدیه می‌دهد. ونتیج جدید می‌تواند در عرض 3.4 ثانیه از صفر به 100 برسد و تا 325 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

2025-aston-martin-vantage (1)

گیربکس هشت سرعته ZF آن نیز برای شتابگیری سریع‌تر، دستخوش تغییرات اندکی در ضرایب شده است. آستون مارتین با ایجاد اصلاحات زیرسازی بدنه، شاسی را مقاوم‌تر از پیش کرده و سیستم تعلیق نیز خشک‌تر شده تا هندلینگ بهتری را مخصوصأ در سر پیچ‌ها برای آن به ارمغان بیاورد.

2025-aston-martin-vantage (10)

قدرت ایستایی ونتیج جدید نیز به لطف استفاده از کالیپرهای شش پیستونه به قطر دیسک 400 میلی متر در جلو و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب به قطر دیسک 360 میلی متر به حداکثر رسیده است. از همه چیز که بگذریم، به ظاهر جذاب آن می‌رسیم که از سبک طراحی جدید آستون مارتین بهره می‌برد و برای اولین بار در DB12 مشاهده شد. چراغ‌های جذابتر، جلوپنجره بزرگتر، خطوط تیز و جسورانه‌تر و بدنه برجسته‌تر، آن را به یک کوپه جذاب تمام عیار تبدیل می‌کند.

2025-aston-martin-vantage (19)

کابین نیز کاملأ جدید شده و از همان سبک و سیاق DB12 بهره می‌برد. شاید بتوان جذابترین بخش کابین را صندلی‌های اسپرت آن عنوان کرد که حقیقتأ یک اثر هنری زیبا به چشم می‌آید. تحویل اولین سری از ونتیج جدید، از نیمه دوم سال 2024 میلادی آغاز خواهد شد و هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی