پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه ماکان (26)

فصل جدیدی برای پورشه ماکان

ماکان به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات پورشه، برای همیشه با نیرومحرکه بنزینی خداحافظی کرد. نسل جدید ماکان، به یک کراس اوور الکتریکی تبدیل شده که در دو نسخه ماکان4 با قدرت 402 اسب بخار و ماکان توربو با قدرت 630 اسب بخار عرضه می‌شود. ماکان جدید از پلتفرم PPE مشترک با آئودی بهره می‌برد که معماری 800 ولتی آن، زیرسازی آئودی A6 و Q6 را نیز تشکیل می‌دهد و به احتمال زیاد برای کاین الکتریکی نیز استفاده خواهد شد.

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۳ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

سلول‌های باتری لیتیوم نیکل منیزیم کبالت در 12 ماژول با ظرفیت 95 کیلوات، نیروبخش ماکان جدید هستند. هر دو نسخه ماکان از موتور الکتریکی روی محور جلو و عقب بهره می‌برند. ماکان4 با 402 اسب بخار نیرو و 650 نیوتون متر گشتاور می‌تواند در عرض 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، درحالیکه نسخه توربو با 630 اسب بخار نیرو و 1130 نیوتون متر گشتاور، صفر تا 100 را در 3.1 ثانیه پشت ثبت می‌کند. حداکثر سرعت این دو نسخه به ترتیب 220 و 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ماکان جدید بصورت آپشنال با سیستم فرمان‌پذیری چرخ عقب نیز عرضه می‌شود. این ویژگی باعث گردش پنج درجه‌ای چرخ‌های عقب می‌شود تا شعاع گردش کاهش یابد.

پورشه ماکان (1)

از مشخصات فنی آن که بگذریم، به طراحی ظاهری آن می رسیم. پورشه با انقلابی در طراحی این نسل از ماکان، آن را بیشتر به تایکان شبیه کرده است. چراغ‌های روز LED داخل محفظه چراغ بالای سپر و چراغهای اصلی در داخل سپر، از ترند روز طراحی خودرو تبعیت می‌کند. ماکان با فرم کوپه مانند کابین، اسپرت‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد و پورشه مدعی است که دارای ضریب آیرودینامیک 0.25 بوده که یکی از بهترین ها در بازار است.

پورشه ماکان (10)

ماکان جدید در طول و عرض، از ماکان بنزینی بزرگتر شده است. کابین آن نیز شبیه به کاین جدید طراحی شده و دارای یک نمایشگر پیش رو سرنشین است. قیمت پایه ماکان4 از 80 هزار و 500 دلار آغاز می‌شود که 19 هزار دلار گران‌تر از قیمت پایه ماکان بنزینی است. نسخه توربو آن نیز نزدیک به 107 هزار دلار قیمت گزاری شده که بیش از 18 هزار دلار از قیمت پایه ماکان توربو بنزینی گران‌تر است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی