پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دزدگیر enasb

دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب ؟

ردیاب یک وسیله است که به کمک آن می‌توان از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه آگاه شد. دزدگیرهای تصویری نیز نسل جدیدی از دزدگیرهای خودرو هستند که امکانات فوق‌العاده و بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارند. اما کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟

javankhodro
چهارشنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر تصویری؟ حتی اگر یک بار فکر خرید دزدگیر ماشین و یا سایر دستگاه‌ها و محصولات افزایش امنیت خودرو به سرتان زده باشد، حتما این سوال را از خودتان پرسیده‌اید. ردیاب یک وسیله است که به کمک آن می‌توان از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه آگاه شد. دزدگیرهای تصویری نیز نسل جدیدی از دزدگیرهای خودرو هستند که امکانات فوق‌العاده و بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارند. اما کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

دزدگیر تصویری یا ردیاب، کدام بهتر است؟

دزدگیر تصویری و ردیاب خودرو دوتا از بهترین وسایل برای بالا بردن امنیت خودرو هستند. برای اینکه بتوان متوجه برتری هر کدام از این محصولات نسبت به دیگری شد، تنها یک راه وجود دارد و آن هم بررسی مزایا و معایب هر کدام از آن‌هاست. به همین منظور در ادامه به ‌طور کامل در خصوص دزدگیر تصویری و ردیاب خودرو صحبت و شما را با مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

دزدگیر تصویری

دزدگیر enasb

دزدگیرها فارغ از نوع (ساده، تصویری و …) عملکرد کاملا مشابهی با یکدیگر دارند و وظیفه همه آن‌ها ایجاد مزاحمت و دردسر برای سارق است. دزدگیرهای تصویری نسبت به دزدگیرهای ساده پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌اند و عملکرد آن‌ها در برابر سارقان به مراتب بهتر از دزدگیرهای ساده است.

·       مزایای دزدگیر تصویری در پیشگیری از سرقت خودرو

  1. دزدگیر تصویری دارای سنسورهای مختلف مانند شوک سنسور، سنسور باز بودن درب خودرو و … است. به این ترتیب در صورتی ‌که سارق بخواهد از طریق شکستن شیشه یا باز کردن درب آن خودرو را به سرقت ببرد، دزدگیر به سرعت متوجه و صدای آژیر را روشن می‌کند.
  2. این دزدگیرها قیمت مناسبی دارند و شما با هر سطح از دارایی و بودجه می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  3. این نوع از دزدگیرها یک ریموت کنترل تصویری با شماتیک خودرو دارند. این ریموت به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی اتفاقات پیرامون خودروی خود مانند باز بودن درب، پایین بودن شیشه، برخورد هر چیزی به خودرو و .. را مشاهده کنید.
  4. برد ریموت کنترل دزدگیر تصویری به مراتب بیشتر از دزدگیرهای ساده است.
  5. وجود سیستم ضد سرقت در برخی از دزدگیرهای تصویری به مالک اجازه می‌دهد تا خودروی خود را از راه دور خاموش کند.
  6. دزدگیرهای تصویری از خروجی‌هایی مانند صندوق پران، باز شدن درب‌ها بعد از خاموش شدن خودرو، قفل شدن درب‌ها با اولین ترمز و .. پشتیبانی می‌کنند.

·       معایب دزدگیر تصویری

  1. دزدگیر هرچقدر هم که حرفه‌ای و گران قیمت باشد، تنها تا قبل از سرقت خودرو کارایی دارد. بعد از به سرقت رفتن خودرو دزدگیر بلا استفاده است و هیچ کمکی به پیدا شدن خودرو نمی‌کند.
  2. آمار بالای سرقت خودروهایی که روی آن‌ها دزدگیر نصب بوده نشان می‌دهد که سارقان حرفه‌ای به راحتی می‌توانند دزدگیر تصویری را از مدار خارج کنند.
  3. صدای دزدگیر موجب سلب آسایش و آرامش همسایه‌ها می‌شود.

دزدگیر زمانی موثر است که مالک نزدیک خودرو باشد و بتواند عکس‌العمل مناسب از خود نشان دهد.

ردیاب خودرو

دزدگیر enasb

ردیاب خودرو با استفاده از فرکانس‌های GPS به شما این امکان را می‌دهد تا از موقعیت مکانی خودروی خود مطلع شوید. ردیاب‌ها در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند و همه آن‌ها کارایی قابل توجهی در برابر سرقت خودرو دارند.

·       مهمترین مزایای ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت خودرو

  1. اطلاع از موقعیت مکانی و لحظه‌ای خودرو مهم‌ترین مزیت و کاربرد ردیاب خودرو است.
  2. ردیاب به مالک این اجازه را می‌دهد که از راه دور خودروی خود را خاموش کند. البته به یاد داشته باشید که امکان خاموش کردن خودرو در سرعت‌های بالا وجود ندارد. به همین دلیل ردیاب این دستور صادر شده از طرف شما را در خود ذخیره و بعد از کاهش سرعت یا توقف خودرو، خودرو را خاموش می‌کند و اجازه روشن شدن مجدد را نمی‌دهد.
  3. با استفاده از ردیاب خودرو شما می‌توانید صدای داخل کابین را شنود کنید. به این ترتیب اطلاعات خوبی در خصوص سارق و برنامه آن‌ها برای خودروی خود کسب می‌کنید.
  4. امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی و سرعتی برای خودرو وجود دارد.
  5. با باز شدن درب خودرو، روشن شدن غیرمجاز خودرو و … ردیاب برای مالک هشدار ارسال و او را از موضوع مطلع می‌کند.

·       معایب ردیاب خودرو

  1. معمولا ردیاب‌های خودرو قیمت بالایی دارند و شما برای خرید باید هزینه زیادی پرداخت کنید.
  2. امکان ارسال هشدارهای اشتباه وجود دارد. به ویژه اگر ردیاب شما ارزان قیمت و از یک برند ناشناخته باشد.
  3. دقت برخی از ردیاب‌ها در موقعیت‌یابی، پایین است و امکان ارسال داده‌های اشتباه در آن‌ها وجود دارد.
  4. نصب ردیاب‌های سیمی ممکن است به سیستم برق خودروی شما آسیب بزند.
  5. امکان جدا شدن ردیاب‌های آهنربایی از بدنه خودرو وجود دارد.
  6. ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با نصب ردیاب آهنربایی حریم خصوصی شما را نقض کنند.

ردیاب یا دزدگیر تصویری انتخاب شما کدام است؟

در بالا با دزدگیر تصویری و ردیاب خودرو به‌طور کامل آشنا شدید. مهم‌ترین مزیت‌های این دو محصول نسبت به یکدیگر عبارتند از:

  1. بسیار روشن است که کارایی دزدگیر تصویری تا قبل از سرقت است و بعد از این اتفاق کارایی چندانی ندارد. قبل از سرقت خودرو دزدگیر تصویری می‌تواند با ایجاد مزاحمت و ترساندن دزد مانع از به سرقت رفتن خودروی شما شود. این در حالیست که ردیاب چنین امکانی ندارد و هیچ‌گونه آژیر و هشداری برای ترساندن سارقان ایجاد نمی‌کند. پس می‌توان ادعا کرد که قبل از سرقت عملکرد دزدگیر تصویری به مراتب بهتر از ردیاب خودرو است.
  2. اما بعد از سرقت خودرو قضیه متفاوت خواهد بود. بعد از به سرقت رفتن خودرو، دزدگیر تصویری هیچ کمکی به مالک برای پیدا کردن خودرو نخواهد کرد. اما ردیاب تازه بعد از سرقت است که توانایی‌های خود را به همگان نشان می‌دهد. اگر خودرویی که روی آن ردیاب نصب بوده توسط سارق به سرقت برده شود، به راحتی با علم به موقعیت مکانی خودرو می‌توان به سراغ آن رفت و خودرو را پس گرفت.
  3. دزدگیر تصویری در جلوی دید است و سارق متوجه می‌شود که این خودرو دزدگیر دارد. با علم به این موضوع سارق تمام تلاش خود را می‌کند که دزدگیر را از کار بیاندازد. سپس برای دزدیدن خودرو اقدام کند. اما شانس پیدا کردن ردیاب به ویژه ردیاب‌های آهنربایی توسط سارق بسیار کم است. بنابراین این امکان وجود دارد که سارق اصلا متوجه ردیاب نصب شده بر روی خودرو نشود.

سخن پایانی

در این مقاله به ‌طور کامل در خصوص اینکه دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب صحبت کردیم. حال سوال اینجاست که کدام یک را خریداری کنیم؟ بهتر است بدانید که ردیاب خودرو و دزدگیر تصویری مکمل یکدیگرند. از این رو امنیت خودروی شما زمانی به بالاترین سطح ممکن می‌رسد که شما هر دوی این تجهیزات را بر روی خودروی خود نصب کرده باشید.

اگر با محدودیت بودجه روبه‌رو نیستید و دستتان برای خرید باز است، حتما هر دوی این وسایل را خریداری و بر روی خودروی خود نصب کنید. اما اگر برای خرید بودجه‌ای محدود دارید، به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ ردیاب خودرو بروید. چرا که هم قبل و هم بعد از سرقت خودرو کارایی دارد. اگر با وجود مطالب بالا باز هم در انتخاب بین این دو دچار تردید هستید به شما توصیه می‌کنیم که با تکنسین‌ها و کارشناس‌های افزایش امنیت خودرو صحبت کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی