پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تانک ۳۳۰

آفرود توانمند چینی معرفی شد؛ تانک ۳۳۰!

تانک 330 به‌عنوان یک آفرودر توانمند چینی معرفی شد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

شرکت گریت وال از یک شاسی بلند آفرودی تولید محدود به نام تانک ۳۳۰ پرده برداشت که طبق نسخه تانک ۳۰۰ توسعه پیدا کرده است. این خودرو قرار است در سری نخست به تعداد ۱ هزار دستگاه تولید و با قیمت ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلار به فروش برسد.

بخش طراحی تانک ۳۳۰

تانک ۳۳۰ از لحاظ ظاهری کاملا مشابه تانک ۳۰۰ بوده و دارای همان طراحی جعبه‌ای شکل است. همچنین این خودرو از همان ویژگی‌های آفرودی نظیر ریل‌های روی سقف، چرخ زاپاس روی در صندوق، چراغ‌های جلوی دایره‌ای شکل و گلگیرهای پهن بهره می‌برد. البته طراحان با ویژگی‌های جدیدی چون دریچه روی کاپوت و رینگ‌های خاص آن را نسبت به قبل متمایز کردند.

برای این خودرو حالت‌های رانندگی مختلفی چون استاندارد، برف و آفرود نیز در نظر گرفته شده است. طول تانک ۳۳۰ به ۴۷۷۲ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۷۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۹۶۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۵۰ میلی‌متر می‌رسد. رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵-۷۰ از سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود. این شاسی بلند آفرودی دارای ۲۴۲ میلی‌متر فاصله از زمین، زاویه حمل ۳۶ درجه و زاویه فرار ۳۳ درجه بوده و می‌تواند در عمق ۷۵۰ میلی‌متر نیز حرکت کند.

تانک ۳۳۰ به برخی از سیستم‌های کمک راننده سطح ۲ نظیر ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط مجهز شده است. در کابین این خودرو نیز شاهد طرح دو رنگ مشکی و شرابی هستیم که نمای جذابی را به‌وجود آورده است.

از سایر قابلیت‌های کابین این شاسی بلند آفرودی چینی می‌توان به قابلیت تنظیم زاویه پشتی صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی راننده، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، سیستم تشخیص صدا، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، دریچه‌های تهویه فلزی، صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد.

مشخصات فنی Tank 330

مشخصات فنی به عنوان مهم‌ترین تغییر تانک 330 و تانک 300 محسوب می‌شود. تانک 330 به‌جای پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر به یک موتور 3 لیتری V6 توربو مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 355 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

در کنار پیشرانه بنزینی، یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی نیز قرار گرفته است که باعث شده این خودرو به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱.۹ لیتر سوخت مصرف کند. تانک ۳۳۰ از سامانه چهار چرخ محرک هوشمند نیز بهره می‌برد که دارای حالت‌های دو چرخ محرک، چهار چرخ محرک سرعت بالا و چهار چرخ محرک سرعت پایین است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی